Browsing Bergen Open Research Archive by Author "Torjussen, Lars Petter Storm"
Now showing items 1-5 of 5
-
Du kan, du skal – skolevegring, digitalisering og selvets tretthet i den elevsentrerte skolen
Torjussen, Lars Petter Storm (Journal article; Peer reviewed, 2022) -
Examen philosophicum – mellom ideen om universitas og skolegjøringen av universitetet
Torjussen, Lars Petter Storm (Journal article; Peer reviewed, 2022)Examen philosophicum hviler på en idé om at alle som forsker, underviser eller studerer ved universitetet inngår i et fellesskap. I artikkelen blir dette fellesskapet omtalt som ideen om universitas og består av to elementer: ... -
Foreningen av visdom og veltalenhet – utkast til en universitetsdidaktikk gjennom en kritikk og videreføring av Skjervheims pedagogiske filosofi på bakgrunn av Arendt og Foucault. Eller hvorfor menneskelivet er mer som å spille fløyte enn å bygge et hus
Torjussen, Lars Petter Storm (Doctoral thesis, 2018-06-14)This thesis attempts to give an interpretation and further development of the Norwegian philosopher Hans Skjervheim’s educational thinking. The main argument is that Skjervheim’s view of pedagogy as a type of ... -
The Rhetorical Education of Isocrates and the Exemplary in Teaching: Overcoming the “Learnification of Education”
Torjussen, Lars Petter Storm (Peer reviewed; Journal article, 2019-12-13)This article argues that the rhetorical education of Isocrates can serve as a vital alternative to today’s dominating trend of outcome-based education, or what Biesta calls “the learnification of education.” According to ... -
Teacher educators reflecting on case-based teaching – a collective self-study
Ulvik, Marit; Eide, Helene Marie Kjærgård; Eide, Liv; Helleve, Ingrid; Jensen, Vigdis Stokker; Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag; Torjussen, Lars Petter Storm (Journal article; Peer reviewed, 2020)The current study is a collective self-study on how we as 15 teacher educators at a university in Norway tried to improve our teaching through working with cases with the aim of better supporting student teachers in making ...