Show simple item record

dc.contributor.authorBoge, Jeanne Helene
dc.contributor.authorPetersen, Karin Anna
dc.date.accessioned2021-03-10T16:28:35Z
dc.date.available2021-03-10T16:28:35Z
dc.date.created2020-04-26T11:34:09Z
dc.date.issued2020
dc.PublishedTidsskrift for omsorgsforskning. 2020, 6 (1), 1-16.
dc.identifier.issn2387-5976
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2732707
dc.description.abstractSystematiske dokumentanalysar av fagpolitiske forslag (1921–1929) og statlege føringar (1950–2019) for norsk tre-årig sjukepleieutdanning viser at omsorgsomgrepet har hatt ein marginal plass i slike dokument. Omgrepet omsorg blei introdusert i 1980, men dei statlege føringane for norsk sjukepleieutdanning har aldri vore fundert i omsorgstenking eller andre filosofiske, teologiske eller teoretiske konsept som kunne gjere sjukepleie som praksis og sjukepleie som teoretisk fag til ein distinkt autonom profesjon med ein eigen logikk og ein relativ autonomi. I 52 av dei 69 åra Noreg har hatt statlege føringar for sjukepleieutdanning, har den teoretiske delen av utdanninga vore dominert av medisinske og naturvitskaplege fag. Perioden 1975–1992 var eit unnatak. På den tida var det sjukepleiefaget som hadde den dominerande plassen i den teoretiske delen av studiet. I den perioden arbeidde Norsk sykepleierforund (NSF) intensivt for å gjere sjukepleie til ein autonom profesjon med ein eigen logikk. I år 2000 fekk naturvitskaplege fag attende den dominerande plassen i den teoretiske delen av utdanninga. Den medisinske dominansen utfordrar sjukepleie som profesjon, då sjukepleie må vere fundert i ein annan logikk enn medisin om sjukepleie vil vere ein autonom profesjon med sin eigen logikk.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectProfesjonaliseringen_US
dc.subjectProfesjonaliseringen_US
dc.subjectPraxeologien_US
dc.subjectPraxeologyen_US
dc.subjectRammeplaneren_US
dc.subjectRammeplaneren_US
dc.subjectSykepleieutdanningen_US
dc.subjectNursing educationen_US
dc.titleOmsorg som glasur over ein medisinsk logikk i statlege føringar for norsk sjukepleieutdanningen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright The author(s)en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.2387-5984-2020-01-08
dc.identifier.cristin1808070
dc.source.journalTidsskrift for omsorgsforskningen_US
dc.source.406
dc.source.141
dc.source.pagenumber1-16en_US
dc.subject.nsiVDP::Sykepleievitenskap: 808en_US
dc.subject.nsiVDP::Nursing science: 808en_US
dc.identifier.citationTidsskrift for omsorgsforskning. 2020, 6 (1), 1-16en_US
dc.source.volume6en_US
dc.source.issue1en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal