Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVethe, Vilde Katrine
dc.date.accessioned2021-06-22T00:04:02Z
dc.date.available2021-06-22T00:04:02Z
dc.date.issued2021-05-28
dc.date.submitted2021-06-21T22:00:44Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2760483
dc.description.abstractForskinga på kollegasamarbeid i skulen fokuserer i hovudsak på samarbeid mellom lærarar og inkluderer i liten grad samarbeid mellom lærarar og assistentar. Den forskinga som er gjort kring assistentar handlar stort sett om korleis assistentane påverkar lærarar og/eller elevar, og ikkje om samarbeidet mellom assistent og lærar. Kollegasamarbeidet omhandlar i hovudsak elevar med særskilde behov i barneskulen, og er difor ein svært viktig del av det generelle samarbeidet mellom kollegaer i skulen. I denne oppgåva undersøkjer eg samarbeidet mellom kontaktlærar, spesialpedagog og assistent, og eg undersøkjer utfordringar knytt til det å utvikle teamsamarbeid. Eg synleggjer og assistentane sine erfaringar om samarbeidet og korleis dei vert inkluderte. Funna baserer seg på semistrukturerte kvalitative intervju med tilsette som arbeider i team rundt elevar med særskilde behov. Det er diskutert ved å nytte teorien om Professional Learning Communites, teori om tverr- og fleirfagleg samarbeid, og forsking på teamarbeid, assistentar, og på kollegasamarbeid blant lærarar i skulen. Det er gjennomført totalt ni intervju; tre med kontaktlærarar, tre med spesialpedagogar og tre med assistentar. Studien viser informantane sine refleksjonar, opplevingar og forteljingar om ulike aspekt ved kollegasamarbeidet og fokuserer på korleis desse teama samarbeider, samhandlar, kommuniserer og inkluderer kvarandre i teamarbeidet. I oppgåva argumenterer eg for at det er fleire faktorar som spelar inn på samarbeid i team. Det er faktorar som handlar om organisering av samarbeidet, samhandling og kommunikasjon, team-følelse, inkludering og tilhøyrsle og tilrettelegging for samarbeid. Masteroppgåva er ikkje meint som ei endeleg forklaring på korleis eit samarbeid i team skal vera, men oppgåva kastar ljos over informantane sine refleksjonar rundt teamarbeidet, og tydeleggjer assistentane sine forteljingar. Studien viser at assistentane har avgrensa med tid til å medverka med sin kunnskap, kompetanse og erfaring inn i teamarbeidet på grunn av måten samarbeidet er organisert på. Det er utfordringar med tid, organisering, struktur, formelle møte og tilrettelegging som skil seg ut som hindringar for å utvikle eit teamarbeid. Dette resulterer i at medlemene i teama har få moglegheiter til utvikle samarbeidet på, i tillegg til at dei går glipp av relevant erfaringsbasert, taus kunnskap frå assistentane som hadde vore nyttig å ha med i den faglege oppfølginga av elevane.
dc.description.abstractResearch on co-worker collaboration in primary school focuses mainly on teachers, and deals to a minor extent with collaboration between teachers and teaching assistants. The limited amount of work that focus on teaching assistants mostly examine how the use of teaching assistants affect teachers and/or pupils. In this thesis I study the collaboration between teachers, teaching assistants and special educators. The collaboration between a teacher and a teaching assistant is centered on a student with special needs, and as such is a central part of the co-worker collaboration in primary school. In addition, I examine challenges related to the development of collaboration between teachers, teaching assistants and special educators. Moreover, I highlight the teaching assistants’ experiences with the co-worker collaboration and discuss how the teacher assistants are included in the teamwork. The findings in this thesis are based on semi-structured qualitative interviews with employees that work in teams around pupils with special needs. The study is based on nine interviews; three of them are interviews with class teachers, three special educators and three teaching assistants. The findings are discussed using the theory of Professional Learning Communities, theories on interdisciplinary collaboration, research on teamwork, and co-worker collaboration among teachers. The reflections, experiences and stories regarding different aspects of co-worker collaboration of the informants are discussed in the thesis. The discussion focuses on how these teams collaborate, interact, communicate and how they include each member in the teamwork. I argue that there are multiple factors that affect the collaboration within a team. These include organizing the teamwork, interactions and communication, team spirit, inclusion and affiliation, as well as facilitation of collaboration. It should be mentioned that this thesis is not meant to describe how a team should collaborate, but it highlights the assistants’ narratives on how they are included in the teamwork. A main finding is that the teaching assistants have limited time to contribute with their knowledge, competence and experience. This is due to the way the collaboration is organized. Time, organization, structure, and formal meetings and facilitation are found to be the main challenges regarding development of the teamwork. As a result, the team members have limited possibilities to develop the collaboration, and miss significant experience-based, tacit knowledge from the assistants that can be valuable in the educational support of the pupils.
dc.language.isonno
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.titleUtfordringar med teamarbeid rundt elevar med særskilde behov
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2021-06-21T22:00:44Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgåve i pedagogikk
dc.description.localcodePED395
dc.description.localcodeMAPS-PED
dc.subject.nus724112
fs.subjectcodePED395
fs.unitcode17-42-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel