dc.contributor.author | Christensen, Nathalie Jeanette | |
dc.date.accessioned | 2021-09-02T08:12:43Z | |
dc.date.available | 2021-09-02T08:12:43Z | |
dc.date.issued | 2021-06-07 | |
dc.date.submitted | 2021-07-12T22:00:40Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2772402 | |
dc.description.abstract | Oppgaven analyserer praksisen med bruk av sakkyndige og fagkyndige i barnevernssaker i lys av EMK artikkel 6 nr. 1. Det redegjøres for denne praksisen på ulike trinn, samt krav til sakkyndige og fagkyndiges kompetanse og habilitet. Videre vurderes det om bruken av sakkyndige og fagkyndige i barnevernssaker er i tråd med kravene til kontradiksjon, likestilling, avgjørelse innen rimelig tid, offentlighet og upartiskhet som følger av EMK artikkel 6 nr. 1, og om praksisen eventuelt bør justeres i retning av å være mer tro mot prinsippene som EMK-reglene gir uttrykk for. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | The University of Bergen | |
dc.rights | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.title | Bruk av sakkyndige og fagkyndige i barnevernssaker – er praksisen i tråd med Den europeiske menneskerettskonvensjon artikkel 6 nr. 1? | |
dc.title.alternative | The Use of Psychological Experts in Child Welfare Cases – Is the Practice in Line With Article 6 § 1 of the European Convention on Human Rights? | |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2021-07-12T22:00:40Z | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.description.degree | Masteroppgave | |
dc.description.localcode | JUS399 | |
dc.description.localcode | MAJUR | |
dc.description.localcode | MAJUR-2 | |
dc.subject.nus | 737102 | |
fs.subjectcode | JUS399 | |
fs.unitcode | 16-0-0 | |