• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TV 2’s Innholdsunivers - en vurdering av vår utviklingsprosess og prototype

Norheim, Anita
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis (9.761Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3001955
Date
2022-05-31
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master theses [193]
Abstract
Masteroppgaven har som hensikt å drøfte gruppeprosjektets utviklingsprosess og resultat. Gruppeprosjektet utført som del av mastergraden har samarbeidet med mediebedriften TV 2 og hatt som målsetting å fornye TV 2 med fokus på TV 2’s merkevarestrategi. Oppgaven er todelt og går først inn på hvordan utviklingsfasen la til rette for å innovere TV 2 gjennom interaksjonsdesign. Dette gjøres gjennom å drøfte utførelsen basert på smidig metodikk, psykologisk trygghet og metodene Google Design Sprint, Kanban og Scrum. Oppgavens andre hovedtema er resultatet til prosjektet. Her drøftes hva prototypen bør inkludere og hvordan den bør virkeliggjøres for å evaluere konseptet. Dette gjøres gjennom rammeverket til Lim, Stolterman og Tenenberg om prototypers anatomi. Et smidig tankesett i utviklingsprosessen har ført til god struktur, forutsigbarhet og å være løsningsorientert. Dette har hjulpet gruppen i å være kreativ og innovativ på en effektiv måte. Psykologisk trygghet i gruppen har skapt tillit og gitt rom til å tørre å tenke stort. Utviklingsmetodene har dermed både veiledet mot og åpnet opp for å skape innovasjon. Konseptet TV 2’s Innholdsunivers samler TV 2’s tjenester og inneholder innovative funksjoner basert på TV 2’s merkevarestrategi. For å fremme dette er prototypen virkeliggjort med en fin balanse av bredde og detaljer og inkluderer høy grad av realisme.
 
The purpose of this master's thesis is to discuss the group project's design process and result. The thesis is divided into two parts. The first part is about how the development process facilitated for creating innovation in TV 2 through interaction design. This is done by discussing the development based on The Agile Manifesto, psychological safety and the methods Google Design Sprint, Kanban and Scrum. The second part of the thesis is about the prototype made in the project. Here we discuss what the prototype should filter and how it should be manifested to evaluate the concept. This is done through the framework of Lim, Stolterman and Tenenberg about the anatomy of prototypes.
 
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the Author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit