Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTorvund, Astrid Oldrup
dc.date.accessioned2022-07-05T23:42:16Z
dc.date.available2022-07-05T23:42:16Z
dc.date.issued2022-06-01
dc.date.submitted2022-07-05T22:01:33Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002985
dc.description.abstractDenne oppgaven ønsker å sette lys på hvordan markedsføring skjer på TikTok, og hvordan virkemidlene memes og humor blir tatt i bruk. TikTok er en av de mest brukte sosiale mediene av ungdom i dag, og plattformen brukes daglig av flere millioner brukere. Det er derfor interessant å se hvordan bedrifter kan gjennomføre markedsføring og merkevarebygging på plattformen. Oppgaven skal finne svar på hva som skjer når en bedrift tar i bruk memes og humor for å styrke sin digitale merkevare på TikTok, og om hvordan disse virkemidlene påvirker forholdet mellom bedrift og kunder. Ved hjelp av en case studie av flyselskapet Ryanair sin TikTok profil, og en kvalitativ tekstanalyse av et utvalg videoer, vil det diskuteres hvordan virkemidler som memes og humor blir tatt i bruk, og hvordan denne typen kommunikasjon kan påvirke forholdet mellom kunde og bedrift. Oppgaven bygger på teori om TikTok, humor og memes, og digital merkevarebygging og markedsføring.
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectTikTok
dc.subjectmarkedsføring
dc.subjectmarketing
dc.subjectdigital merkevarebygging
dc.subjectmeme
dc.subjectdigital branding
dc.titleMemes møter markedsføring, En strategisk casestudie av Ryanair på TikTok
dc.title.alternativeMemes meets marketing, A strategic case study of Ryanair on TikTok
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-07-05T22:01:33Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave i medier og kommunikasjon
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116
fs.subjectcodeMEVI350
fs.unitcode15-17-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel