Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFlattun, John-Wilhelm
dc.contributor.authorHoltet, Vigdis
dc.contributor.authorJohansen, Edith Johanne
dc.date.accessioned2022-08-05T06:52:36Z
dc.date.available2022-08-05T06:52:36Z
dc.date.created2022-06-13T09:59:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3010228
dc.description.abstractSkranken er i dag et viktig fysisk og uformelt læringsrom for studentene, hvor de kan møte faktiske personer og få direkte svar på fagrelaterte spørsmål. Men synet på skrankebemanningen er i stadig endring, nasjonalt og internasjonalt. Hvordan skranken oppfattes som bibliotekets ansikt utad og første møte med studentene, avgjør hvordan vi strategisk bygger opp kompetansen vår. Uttalt behov og brukeropplevelse gir ikke det hele bildet. Bibliotek for Humaniora i Bergen gjennomgikk en stor interiørrenovering under koronapandemien 2020-2021. Dette er første renovering siden overgangen fra lukket referansebibliotek i 2005, i 2021 ble skranken som kontaktpunkt modernisert både i utseende og bemanning. I tilnærmingen til denne ombyggingen ble det satt søkelys på biblioteket som fysisk læringsrom i møte med studenter også i møtet med førstelinjetjenesten. I denne posteren utforsker vi hvordan skranken som fysisk møteplass mellom studenter og biblioteket har utviklet seg gjennom de ulike endringene, og hvordan vi ser for oss en spesialisering av førstelinjetjenesten. Et viktig moment er studentenes utvetydige ønske om fysisk kontakt med biblioteket, hvordan kan vi som fakultetsbibliotek ivareta høy faglig og relevant kompetanse i møte med studentene?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectBibliotekpedagogikken_US
dc.subjectLibrary pedagogyen_US
dc.titleSkranken som læringsrom – redesign av bibliotek for humaniora UiBen_US
dc.typeConference posteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
dc.identifier.cristin2031277
dc.subject.nsiVDP::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320en_US
dc.subject.nsiVDP::Library and information science: 320en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel