dc.contributor.author | Heltne, Karoline | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:01:12Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:01:12Z | |
dc.date.issued | 2022-05-10 | |
dc.date.submitted | 2022-06-14T22:00:37Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3014859 | |
dc.description.abstract | Utgangspunktet for reglene om offentlige anskaffelser er at kontraktsendringer ikke er tillatt, og at oppdragsgiver må foreta en ny anskaffelse dersom partene ønsker å endre kontrakten. Reglene i forskriften om offentlige anskaffelser kapittel 28 åpner likevel for at visse endringer er tillatt, herunder endringer som ikke er vesentlige etter § 28-2. Skal regelverket kunne anvendes i tråd med sitt formål er det derfor avgjørende å vite hvor langt en kan gå før en endring er vesentlig, og dermed ulovlig. Avhandlingen vil derfor forsøke å klarlegge grensen for en betydelig utvidelse av en kontrakts omfang etter § 28-2 bokstav c, og dermed grensen for hvilke endringer som er tillatt etter denne bestemmelsen. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | The University of Bergen | |
dc.rights | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.subject | Offentlig anskaffelse | |
dc.subject | kontrakt | |
dc.subject | endring | |
dc.subject | FOA § 28-2 bokstav c | |
dc.title | Om grensen for en betydelig utvidelse av en kontrakts omfang etter forskriften om offentlige anskaffelsers § 28-2 bokstav c. | |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2022-06-14T22:00:37Z | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.description.degree | Masteroppgave | |
dc.description.localcode | JUS399 | |
dc.description.localcode | MAJUR-2 | |
dc.description.localcode | MAJUR | |
dc.subject.nus | 737102 | |
fs.subjectcode | JUS399 | |
fs.unitcode | 16-0-0 | |