Sociolingüística del aprendizaje del español en Noruega: Actitudes y motivación lingüística.
Master thesis

View/ Open
Date
2025-02-03Metadata
Show full item recordCollections
- Master theses [225]
Abstract
Denne studien undersøker sosiolingvistiske holdninger hos norske elever til spansk og hvordan disse påvirker språklæringen. En spørreundersøkelse blant elever ved Ås ungdomsskole og Grevlingen skole viser at holdninger til spansk struktureres i tre dimensjoner: kognitive (språkets nytteverdi og status), affektive (emosjonell tilknytning) og atferdsmessige (praktisk bruk og selvtillit). Studien fremhever behovet for tilpassede undervisningsmetoder som styrker elevenes motivasjon og læringsopplevelse. This study examines the sociolinguistic attitudes of Norwegian students towards Spanish and their influence on language learning. A survey conducted among students at Ås ungdomsskole and Grevlingen skole reveals that attitudes towards Spanish are structured into three dimensions: cognitive (perceived usefulness and status of the language), affective (emotional connection), and behavioral (practical use and confidence). The study highlights the importance of adapted teaching methods to enhance students' motivation and learning experience.