• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities
  • Department of Foreign Languages
  • Department of Foreign Languages
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities
  • Department of Foreign Languages
  • Department of Foreign Languages
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Britannia still rules the waves. Norwegian teachers' and students' attitudes to British English and American English

Rasmussen, Hilde Fossan
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Master thesis_Hilde Fossan Rasmussen.pdf (955.6Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/10066
Utgivelsesdato
2015-05-15
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Department of Foreign Languages [566]
Sammendrag
This MA thesis investigates Norwegian teachers' and students' attitudes toward British English and American English. To the best of my knowledge no previous language studies have been conducted on both of these groups in Norway. British English had traditionally been the variety taught at European schools (Trudgill & Hannah 2008). On the other hand, Norwegians are arguably exposed to more American English than British English in their daily lives. The results show that British English still holds a strong position within the educational sector. The study also reveals that while teachers' and students' attitudes toward the British English and American English are very similar, their choices of spoken variety differ greatly. The results also indicate that British English is associated with formality and that American English is associated with informality. Lastly, the results also highlight why attitudinal studies should employ triangulation. The study represents a small, but important contribution to the growing body of research done on attitudes toward the English language.
 
Denne studien har undersøkt norske læreres og elevers holdninger til britisk engelsk og amerikansk engelsk. Det er, såvidt meg bekjent, ikke utført et lignende studie før. Britisk engelsk representerer den varianten som har blitt lært vekk i europeiske skoler (Trudgill & Hannah 2008). På den annen side blir det norske folket eksponert for en langt større mengde amerikansk engelsk enn britisk engelsk i deres hverdag. Resultatene viser at britisk engelsk fremdeles holder en sterk posisjon innad i undervisningssektoren. Studien viser også at selv om læreres og elevers holdninger til britisk engelsk og amerikansk engelsk er svært like, er språkpraksisen deres ulik. Resultatene tyder også på at britisk engelsk blir oppfattet som formell, mens amerikansk engelsk blir oppfattet som uformell. Til sist belyser også studien hvorfor holdningsstudier burde benytte seg av triangulering. Studien representerer et lite, men viktig tilskudd i den stadig voksende mengden av forskning på språkholdninger.
 
Beskrivelse
Revised version: some spelling errors corrected
Utgiver
The University of Bergen

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit