Show simple item record

dc.contributor.authorOlsen, Ole Johnnyeng
dc.date.accessioned2015-07-17T08:23:32Z
dc.date.available2015-07-17T08:23:32Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/10155
dc.description.abstractKvalitetsutvikling forutsetter oppfatninger om hva som skal utvikles, og hvordan. Om målet for yrkesutdanningen er faglig kompetente, sjølvstendige og kreative individer, kan utvikling av en erfaringsbasert yrkespedagogikk være et viktig ledd for å oppnå en slik målsetning. Her blir det drøftet noen betingelser for en slik yrkespedagogisk utvikling. Først diskuteres den økte anerkjennelsen av "den praktiske kunnskapens" betydning, deretter spørsmålet om fagopplæringens "renessanse". Avslutningsvis presenteres et samfunnsorientert og yrkessosiologisk perspektiv på forming av yrkespedagogens samlede kvalifikasjoner.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherUniversitetsforlageteng
dc.titleKvalitet i yrkesutdanningen? Utviklingsbetingelser for en erfaringsbasert yrkespedagogikkeng
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersion
dc.rights.holderCopyright Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristin386442
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskrift
dc.source.4077
dc.source.146
dc.source.pagenumber330-341
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220eng
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280no
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220no


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record