• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Den evige popularitetskonkurranse - en kvalitativ innholdsanalyse av NRKs barne- og ungdomsserier, "Borgen skole", "Johnny og Johanna" og "Jenter"

Hagen, Katrine Vestbye
Master thesis
Thumbnail
View/Open
138523036.pdf (3.527Mb)
URI
http://hdl.handle.net/1956/10646
Date
2015-09-07
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Information Science and Media Studies [727]
Abstract
Dagens mediehistorien går igjennom markante endringer. Hvordan fortellinger produseres, leveres og mottas har endret seg totalt. Denne masteroppgaven tar for seg hvordan NRKs barne-og ungdomsserier har forandret seg stilistisk og tematisk de siste 25- årene. Serienes tematikk er studert på lik linje med stilistiske virkemidler som bruk av nærbilder, musikk og klipperytme. Forestillinger om barn og barndom har også endret seg historisk og oppgaven ser på ulike barndomsforestillinger. I forbindelse med dette ser også oppgaven på hvordan barn og voksne blir framstilt i de ulike barne- og ungdomsseriene.
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the author. All rights reserved.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit