dc.contributor.author | Lid, Elin Røkeberg | eng |
dc.date.accessioned | 2015-11-30T10:00:49Z | |
dc.date.available | 2015-11-30T10:00:49Z | |
dc.date.issued | 2015-10-12 | |
dc.date.submitted | 2015-10-12 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/10681 | |
dc.description.abstract | Oppgaven handler om algebra i første klasse. Hva er tidlig algebra og hvordan kan vi undervise på en slik måte at vi utvikler elevenes algebraiske tenkning? Tidlig algebra er ikke at vi underviser skolealgebra tidligere, men det er en ny måte å forholde seg til matematikkundervisning i småskolen på. Jeg har gått gjennom eksisterende forskning og funnet konkrete anbefalinger og undervisningsforløp. Dessuten har jeg tilpasset andres opplegg og utviklet egne. Oppgaven inneholder dermed anbefalinger for og eksempler på hvordan man kan undervise algebraisk tenkning i første klasse. | en_US |
dc.format.extent | 7521265 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | en_US |
dc.subject | Matematikkdidaktikk | Nob |
dc.subject | Algebra | Nob |
dc.subject | early algebra | eng |
dc.subject | tidlig algebra | eng |
dc.subject | første klasse | eng |
dc.subject | undervisning | eng |
dc.subject | første klasse undervisning | eng |
dc.title | Algebra i første klasse | en_US |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | en_US |
dc.description.localcode | VID-MAUMAT | |
dc.description.localcode | MAUMAT650 | |
dc.subject.realfagstermer | http://data.ub.uio.no/realfagstermer/c002151 | |
dc.subject.realfagstermer | http://data.ub.uio.no/realfagstermer/c012459 | |
dc.subject.nus | 753199 | eng |
fs.subjectcode | MAUMAT650 | |