Browsing Publication series by Title
Now showing items 21-40 of 479
-
Bakestones – Production and Trade in the Middle Ages
(UBAS - University of Bergen Archaeological Series, Chapter; Peer reviewed, 2017-08)During the Middle Ages, bakestones, or stone griddles, were an important part of Norwegian households, representing everyday products required for the preparation of food over the hearth. Demand for these Tools formed the ... -
Bautasteiner og runesteiner - vitnesbyrd om særegne døde?
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2006) -
Bautasteiner på Sunnmøre. En analyse av steinenes betydning og funksjon i tid og rom
(UBAS - Universitetet i Bergen Arkeologiske Skrifter, Hovedfag/Master, Chapter, 2007) -
Båtar på berg utmed havet - Om to ristningslokalitetar på kysten av Sogn og Fjordane
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2006) -
Båtene ved Mostraumen: Bergkunst i grenseland
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2006) -
Biskopsstaden Linköping
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2008) -
Bondejarn? Produksjon og distribusjon av jarn til Vestlandet
(UBAS - Universitetet i Bergen Arkeologiske Skrifter, Chapter; Peer reviewed, 2013) -
Borgund på Sunnmøre: de eldste konstruksjonene
(Universitetet i Bergen, Arkeologiske Skrifter (UBAS), Chapter; Peer reviewed, 2005) -
Bosetning på Torgårdsletta, Trondheim og Egge, Steinkjer, Et innlegg i diskusjonen om den norske gårdens opprinnelse
(UBAS - Universitetet i Bergen Arkeologiske Skrifter, Chapter; Peer reviewed, 2013) -
Botanikken som vitenskap i Bergen
(Årbok for Universitetsmuseet i Bergen;25, Chapter, 2020-12)I år (2020) markeres 950 års-jubiléet for grunnleggelsen av Bergen, byen som offisielt er «rhododendronens by». Det kan være passende å se på hvordan botanikken utviklet seg her i løpet av århundrene. -
Bridge-ins. About building bridges at the beginning of a language lesson
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av aktive læringsformer og e-læringsverktøy i Arbeidsmedisin ved UIB
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Bruk av BOPPS-modellen i undervisning av medisin-studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av eksperiment i undervisningsopplegg fokusert på livsstilsintervensjoner i undervisning for legestudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Bruk av Power Lab systemet i nevrofysiologi kurset ved seksjon for fysiologi
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elhoucine Messaoudi beskriver hvordan et IKT basert undervisningsprogram (Power lab systemet - PLS) kan være et godt alternativ til bruk av forsøksdyr (frosk og rotter) i laboratoriekurs innen nevrofysiologi. Han beskriver ... -
Bruk av simulatorer og roboter i trening og opplæring innen medisin
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Increasing interest in patient safety and shortage in training possibilities for new surgeons draw attention to new possibilities for aquiring requested comptetence and skills. In addition, advanced technology and sofisticated ... -
Bruk av studentaktiviserende virkemidler og integrering av BOPPPS-modellen i undervisning av masterstudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Building an inclusive classroom – a blended course in Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2018/7, Working paper, 2018)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. The new curriculum “Medisin 2015” introduced e-learning/blended learning based on UiB’s new learning management ...