Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorArmstrong, John Edward
dc.date.accessioned2016-09-12T13:38:30Z
dc.date.available2016-09-12T13:38:30Z
dc.date.issued2016-06-01
dc.date.submitted2016-06-01eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/12773
dc.description.abstractDenne oppgaven prøver å utvikle ett allsidig og gjenkjennelig emosjons of personlighets system basert på Ortony, Clore, Collins emosjons modellen og Zamora personlighets taxonomien. Den tester om ett sånt system kan lett brukes i strategispillet 0 A.D., samt tester om den gir en merkbar forskjell i oppførsel og uttrykk mellom agenter som bruker den, og agenter som ikke bruker den.en_US
dc.description.abstractThis thesis seeks to develop a versatile and reusable emotion and personality system based on the Ortony, Clore, Collins model of emotion and the Zamora personality taxonomy. It further tests whether this kind of system is viable in the real-time strategy game 0 A.D. and whether it can be used to create a noticeable difference between the bots with and without emotions.en_US
dc.format.extent1417677 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isoengeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectpersonalityeng
dc.subjectemotioneng
dc.subjectagentseng
dc.subjectstrategy gameeng
dc.titleThe application of personality and emotion in artificial agentseng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved.en_US
dc.description.localcodeINFO390
dc.description.localcodeMASV-INFO
dc.subject.nus735115eng
fs.subjectcodeINFO390


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel