Omvendt undervisning i matematikk. En kvalitativ studie av hvordan matematikkfaget endrer seg ved bruk av omvendt undervisning, og hva lærere og elever må passe på for å sikre kvaliteten på opplæringen i faget gjennom disse endringene.
dc.contributor.author | Myhr, Geir | |
dc.date.accessioned | 2017-01-16T12:11:42Z | |
dc.date.available | 2017-01-16T12:11:42Z | |
dc.date.issued | 2016-11-21 | |
dc.date.submitted | 2016-11-21 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/15415 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen for studien er: Hvordan endrer matematikkfaget seg ved bruk av omvendt undervisning, og hvilke faktorer må en som lærer, og elev, passe på for å sikre kvalitet på opplæringen gjennom disse endringene? Studiens hovedfunn: - Elevene opplever å være bedre forberedt til timene - innholdet i timene består i hovedsak av samtale og diskusjon rundt matematiske tema, og variert arbeid med oppgaver - Lærerens rolle har endret seg fra å være en som presenterer informasjon, til en som i all hovedsak er veileder for elevene i deres læring. Med bakgrunn i studiens hovedfunn, gjøres noen betrakninger rundt elevenes ansvar og undervisningens kvalitet. | en_US |
dc.format.extent | 435565 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | en_US |
dc.title | Omvendt undervisning i matematikk. En kvalitativ studie av hvordan matematikkfaget endrer seg ved bruk av omvendt undervisning, og hva lærere og elever må passe på for å sikre kvaliteten på opplæringen i faget gjennom disse endringene. | en_US |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | en_US |
dc.description.localcode | VID-MAUMAT | |
dc.description.localcode | MAT650 | |
dc.subject.nus | 753199 | eng |
fs.subjectcode | MAT650 |