Browsing Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies by Subject "711123"
Now showing items 21-40 of 189
-
"Dei e teite og dei e mær stril enn oss" Ein komparativ analyse av talemål, haldningar og samfunnsforhold i nordhordlandskommunane Meland og Radøy
(Master thesis, 2008-11-14)I denne avhandlinga undersøkjer og samanliknar eg talemål, haldningar og samfunnsforhold i Meland og Radøy. Dei to kommunane ligg i Nordhordland, nord for Bergen. Hovudproblemstillinga er følgjande: Eg ønskjer å finna ut ... -
"Den aldri stansende livets strøm". Ei utforsking av vitalismen i Sigrid Undset og Cora Sandel sine debutromanar
(Master thesis, 2011-05-16)Denne masteroppgåva tek føre seg Sigrid Undset og Cora Sandel sine debutromanar. Undset debuterte i 1907 med dagbokromanen Fru Marta Oulie. Sandel debuterte med den fyrste romanen i trilogien om Alberte Selmer, Alberte og ... -
"DEN ARABISKE PRINS". Resepsjon av Yahya Hassans dikt i norske lærebøker. En komparativ analyse av lærebøker og offentlig mottakelse.
(Master thesis, 2017-06-14)Erfaringsbasert masteroppgave i undervisning med fordypning i norsk, NORMAU650 Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier ved Universitetet i Bergen Kandidat: Susanne Lerøy Veileder: Eirik Vassenden OPPGAVENS ... -
"Den endeløse strømmen" Ein kritisk analyse av metaforar i ein politisk diskurs om innvandring
(Master thesis, 2018-06-22)Oppgåva undersøker kva for omgrepsmetaforar og metaforiske uttrykk om innvandring, innvandrarar, innvandringspolitikk, Noreg og Europa ein kan finne i eit utvalt materiale. Materialet består av ti tekstar skrivne av politiske ... -
Den gode norskleksa
(Master thesis, 2018-06-16)Temaet lekse vert mykje diskutert i samfunnet, og standpunkta vert ofte lite nyanserte. Anten er ein for eller så er ein mot leksefri skule, og det verkar som om begge posisjonane finn støtte i forsking. Det viser seg at ... -
Den vanskelege identiteten i samtidslitteraturen. Ein analyse av Kristin Sørsdal sin roman Makabre bikkjer (2010)
(Master thesis, 2013-11-20)Denne mastergradsoppgåva tek for seg debutromanen til Kristin Sørsdal, Makabre bikkjer. Sørsdal seier romanen er eit utbrot mot «størkna kjønnskonvensjonar», noko som kjem tydeleg fram gjennom hovudpersonens kjønnslege ... -
«Der skal være Trold i det jeg skriver» Om troll i Henrik Ibsens Peer Gynt.
(Master thesis, 2015-05-15)Man finner «troll» nevnt gjennom hele Henrik Ibsens forfatterskap, fra hans tidligste ungdomsdikt frem til hans seneste dramatiske arbeider. Hvordan de opptrer i teksten varierer, men det er i Peer Gynt (1867) de kommer ... -
"Det begynder næsten at bli beboeligt ogsaa i digternes verden" - samtidens resepsjon av Henrik Ibsens Lille Eyolf
(Master thesis, 2010-02-01)Avhandlingen er en undersøkelse av den skandinaviske samtidsresepsjonen av Henrik Ibsens drama Lille Eyolf (1894), begrenset til bokomtaler (ikke oppsetningskritikk). Artikler av Hans Robert Jauss, Jan Mucařovský og Felix ... -
"Det er vår måte å kommunisere på". En studie av språkbruk blant ungdom i flerspråklige miljø i Bergen
(Master thesis, 2015-06-30)This master thesis addresses language use among multilingual youth in Bergen. The main purpose of the thesis is to determine whether it is possible to identify a unique speech style among youth in multilingual settings ... -
Det finnes for mange fine ord i verden.En studie av sjangerfeltet kortprosa i lys av Kjell Askildsens ”Johannes’ oppmuntrende begravelse” og Tor Ulvens Fortæring
(Master thesis, 2013-05-15)Avhandlingen undersøker sjangerfeltet kortprosa i lys av Kjell Askildsens "Johannes oppmuntrende begravelse", hentet fra samlingen Et stort øde landskap (1991), og Tor Ulvens Fortæring (1991). Valget av primærlitteratur ... -
Det litterære programmet. Læreres tolkning og implementering av kompetansemålet «å sette sammen og framføre et avgrenset litterært program» i Kunnskapsløftet
(Master thesis, 2014-05-28)Sammendrag Denne masteroppgaven handler om det litterære programmet på vg3, studiespesialiserende program. Målet er å undersøke norsklæreres oppfatning og implementering av det litterære programmet og dets kompetansemål ... -
Det performative verket: Om litterære dialogar og samhandling med lesaren i Helle Helle sin roman Hvis det er
(Master thesis, 2016-05-15)Samandrag: Masteroppgåve i nordisk litteratur Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium Universitetet i Bergen Mai 2016 Student: Karoline Furset Rettleiar: Eirik Vassenden Tittel: Det performative verket ... -
Det sosiale SMS-språket - jærske tenåringar sitt SMS-språk sett i lys av kjønn, gruppetilhøyrsle og sosiale relasjonar
(Master thesis, 2008-11-11)Sosiolingvistisk gransking av SMS-språk. -
Dialekt eller nynorsk i radioen? Ei undersøking av språkbruk og språkhaldningar i NRK Sogn og Fjordane
(Master thesis, 2013-11-19)Oppgåva tek føre seg språkbruk og språkhaldningar i NRK Sogn og Fjordane, med vekt på dimensjonen dialekt - normert språk (nynorsk). Oppgåva har ein tredelt innfallsvinkel, og freistar å kasta lys over faktisk språkbruk, ... -
Dialektutvikling hos barn og ungdom på industristadane Odda og Tyssedal
(Master thesis, 2013-05-15)Samandrag Tittel: Dialektutvikling hos barn og ungdom på industristadane Odda og Tyssedal Student: Randi Haugen Ødegård Rettleiar: Professor Gunnstein Akselberg Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium ... -
Digitalisert norskundervisning - med sosiokulturelt læringssyn og digitale verktøy som "identitetsfyrtårn"
(Master thesis, 2015-05-29)Tema for denne masteravhandlinga er norskundervisninga ved ein vidaregåande skule som har teknologi og innovativ bruk av digitale verktøy som grunnsteinar i sin pedagogikk. Føremålet med undersøkinga er å presentere og ... -
“Du veit … di syns liksom an e ganske strilete” En sosiolingvistisk undersøkelse av osterøydialekten
(Master thesis, 2021-11-23)Denne masteroppgaven er en sosiolingvistisk undersøkelse av dialekten på Osterøy i 2016, og er en del av Dialektendringsprosessar. Den har tatt for seg hvordan ungdommer snakker på Osterøy i 2016 sammenlignet med eldre ... -
«Eg kan godt skjøne kvifor denne teksten er vanskeleg å forstå» Ein kvalitativ studie av korleis revisjonen av læreplanen i norsk frå 2013 kjem til uttrykk i ei eksamensoppgåve for 10. trinn våren 2016 og i 13 argumenterande elevtekstar
(Master thesis, 2018-06-16)I 2013 vart læreplanen i norsk Kunnskapsløftet frå 2006 revidert (Utdanningsdirektoratet). Revisjonen førte mellom anna med seg at sjangernemningar, som til dømes artikkel, diskusjonsinnlegg og formelt brev, vart fjerna ... -
"Ei raudgrøn-ish dame som meg" - Grammatisk og semantisk om det engelske (-)ish brukt i norsk.
(Master thesis, 2015-05-28)Det engelske suffikset/ordet (-)ish har kome inn i norsk i dei siste tiåra. Denne avhandlinga tar føre seg korleis uttrykket oppfører seg grammatisk og semantisk i det norske språket. Oppgåva kjem også kort inn på ...