Show simple item record

dc.contributor.authorBlomvik, Stefan
dc.date.accessioned2017-05-18T09:38:07Z
dc.date.available2017-05-18T09:38:07Z
dc.date.issued2016-12-04
dc.date.submitted2016-12-04eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/15862
dc.description.abstractDenne studie har som hensikt å studere forholdet mellom tre norske bedrifter og corporate social responsibility (CSR) som på norsk omtales som bedrifters samfunnsansvar. I tråd med spredningen på 2000- tallet adopterte en stor andel norske selskaper dette inn i egen organisering. Problemstillingen for studien er «CSR hos tre private norske bedrifter, innlemmet i strategi eller på utsiden?». Denne problemstillingen er utarbeidet fra perspektivene strategisk teori og nyinstitusjonell teori og den ble delt i seks mindre delspørsmål for å bedre besvare den. Studien har en eksplorativ karakter ved hjelp av kvalitativ metode, hvor datainnsamling ble gjort ved hjelp intervju. Det er selektert tre anonymiserte enheter som har sitt hovedsete i Bergensområde. Informantene sitter i ledelseselementer i organisasjonene. Resultatene av undersøkelsen viser at CSR ikke er innlemmet i strategi, men det blir brukt strategisk. Dette er med stor sannsynlighet som følge av at arbeidet med CSR i organisasjonene er pågående. CSR er på mange måter både i og utenfor strategi, samtidig.en_US
dc.format.extent1353914 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.titleSamfunnsansvar i norske bedrifter. Strategi eller til pynt?eng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved.en_US
dc.description.localcodeAORG350
dc.description.localcodeMASV-AORG
dc.subject.nus731111eng
fs.subjectcodeAORG350


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record