• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

#Phungfolk: Lytterlojalitet som inntektskilde. Om forretningsmodellen til kommersielle, frittstående komikerpodkaster

Jansen, Ingvild Abildgaard
Master thesis
Thumbnail
Åpne
master thesis (1.722Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/1956/16678
Utgivelsesdato
2017-06-30
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Department of Information Science and Media Studies [727]
Sammendrag
Denne mastergradsoppgaven ønsker å legge et grunnlag ved å gi en generell introduksjon til et område som fremdeles er relativt ukjent for mange— podkasting. Introduksjonen tar for seg podkasting som begrep, podkastingens historie, podkastingens forhold til radio, og til slutt podkasting i Norge i dag. Hoveddelen av oppgaven er så en analyse av hvordan man genererer inntekter i kommersielle, frittstående komikerpodkaster. Analysen baserer seg i hovedsak på komikerpodkasten Tusvik og Tønne; ofte omtalt som Norges største podkast, med rundt 150 000 lyttere i uken (Johnsen, 2016). Analysen antar at man er avhengig av å bygge tillit mellom programlederne og podkastlytterne for å oppnå lytterlojalitet, og slik skape et inntektsgrunnlag. Analysen kartlegger hvordan programlederne kommuniserer med lytterne for å bygge denne tilliten, og hva forretningsmodellen til slike komikerpodkaster innebærer. Analysen ser på tre nivåer av lojalitetsbygging: hvorfor podkastformatet er spesielt godt egnet til dette formålet, hvilke virkemidler frittstående, kommersielle komikerpodkaster benytter for å oppnå lytterlojalitet, og den spesifikke appellen podkasten Tusvik og Tønne har til et kvinnelig publikum.
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the author. All rights reserved.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit