Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJansen, Ingvild Abildgaard
dc.date.accessioned2017-09-20T06:25:59Z
dc.date.available2017-09-20T06:25:59Z
dc.date.issued2017-06-30
dc.date.submitted2017-06-29T22:00:14Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/16678
dc.description.abstractDenne mastergradsoppgaven ønsker å legge et grunnlag ved å gi en generell introduksjon til et område som fremdeles er relativt ukjent for mange— podkasting. Introduksjonen tar for seg podkasting som begrep, podkastingens historie, podkastingens forhold til radio, og til slutt podkasting i Norge i dag. Hoveddelen av oppgaven er så en analyse av hvordan man genererer inntekter i kommersielle, frittstående komikerpodkaster. Analysen baserer seg i hovedsak på komikerpodkasten Tusvik og Tønne; ofte omtalt som Norges største podkast, med rundt 150 000 lyttere i uken (Johnsen, 2016). Analysen antar at man er avhengig av å bygge tillit mellom programlederne og podkastlytterne for å oppnå lytterlojalitet, og slik skape et inntektsgrunnlag. Analysen kartlegger hvordan programlederne kommuniserer med lytterne for å bygge denne tilliten, og hva forretningsmodellen til slike komikerpodkaster innebærer. Analysen ser på tre nivåer av lojalitetsbygging: hvorfor podkastformatet er spesielt godt egnet til dette formålet, hvilke virkemidler frittstående, kommersielle komikerpodkaster benytter for å oppnå lytterlojalitet, og den spesifikke appellen podkasten Tusvik og Tønne har til et kvinnelig publikum.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectpodkastingeng
dc.subjectTusvik og Tønneeng
dc.subjectselvspilleng
dc.subjectphungfolkeng
dc.subjectpodkasteng
dc.subjecttilliteng
dc.subjectnorgeeng
dc.subjectradioeng
dc.subjectparasosiale båndeng
dc.subjectpodcasteng
dc.subjectretorikkeng
dc.subjectforretningsmodelleng
dc.subjectcasestudieeng
dc.subjecttekstanalyseeng
dc.subjectfeltobservasjoneng
dc.title#Phungfolk: Lytterlojalitet som inntektskilde. Om forretningsmodellen til kommersielle, frittstående komikerpodkastereng
dc.title.alternative#Phungfolk: Listener Loyalty as a Source of Revenue. On the Business Model of Commercial, Independent Comedian Podcastseng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2017-06-29T22:00:14Z
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved.en_US
dc.description.degreeMasteroppgave i medievitenskap
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
fs.subjectcodeMEVI350
fs.unitcode15-17-00


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel