dc.contributor.author | Kittang, Astrid Marta Olsnes | |
dc.date.accessioned | 2019-01-04T15:14:46Z | |
dc.date.available | 2019-01-04T15:14:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/18824 | |
dc.description.abstract | Hematologi-undervisning er obligatorisk for medisinstudenter og senere for alle leger som skal bli spesialister i indremedisin, hjertesykdommer, lungemedisin og onkologi. Når studenter leverer inn spørreskjema kommer det ofte frem at selve faget av mange oppfattes som vanskelig og utilgjengelig. I en plenumsevaluering av forelesningene som hadde vært holdt tidligere i hematologikurset, brøt en av studentene ut: «Hvor er knaggene som vi skal henge all denne detaljerte kunnskapen på?!» Virkemidler hentet fra basismodul i universitetspedagogikk ble siden 2015 brukt til å styrke kvaliteten på undervisningen om myelodysplastiske syndromer, som både av studenter og spesialister i hematologi regnes som den aller vanskeligste gruppen av blodsykdommer. I ettertid har disse elementene blitt integrert også i andre ledd av hematologikurset. | en_US |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | Program for universitetspedagogikk, Universitetet i Bergen | eng |
dc.relation.ispartofseries | UPED-skrift | eng |
dc.subject | Universitetspedagogikk | eng |
dc.title | Kunnskapsknagger – bruk av læringsmål, mikroskopi og gruppearbeid i hematologiundervisningen med fokus på myelodysplastisk syndrom | eng |
dc.type | Working paper | |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | eng |