Master theses
Recent Submissions
-
Towards Uncertain Horizons: The Weird, and the Weirdness of Sisyphean and The Sunken Land Begins to Rise Again
(Master thesis, 2024-05-15)Denne avhandlingen utforsker “the weird”, en litterær modus og et adjektiv som på norsk kan forstås som “det underlige” eller “det sære", og de ulike måtene “weirdness” kommer til uttrykk på i to litterære verk fra samtiden. ... -
Fantasy Beyond the Page: Metafiction and Mythmaking in Patrick Rothfuss’ “Kingkiller Chronicle” and J. R. R. Tolkien
(Master thesis, 2024-05-29) -
“American has become the neutral and standard English”: Pupils’ Attitudes Towards Standard and Non-standard Varieties of English in Norwegian Classrooms
(Master thesis, 2024-05-15)Denne språkholdningsstudien undersøker norske elevers holdninger til fire engelske uttalevarianter. Dette omfatter standard britisk engelsk (Received Pronunciation), standard amerikansk engelsk (General American), nord-vest ... -
Die Gedichte von Kim Sowŏl: eine Übersetzungsanalyse. Äquivalenzrelationen in deutschen Übersetzungen koreanischer Lyrik
(Master thesis, 2024-05-15)The growing interest in Korean culture caused by the Hallyu-Wave has led to an increasing number of literary translations into the German language. Based on the data from the Digital Library of Korean Literature (DKDL) it ... -
The Ambivalence of British Secular Culture: Investigating Conflicting Principles in Monica Ali’s Brick Lane (2003) and Kamila Shamsie’s Home Fire (2017).
(Master thesis, 2024-05-15)Formålet med denne masteroppgaven er å utforske sekulær ambivalens i britisk kultur som beskrevet i de britiske samtidsverkene Brick Lane (2003) av Monika Ali og Home Fire (2017) av Kamila Shamsie. Masteroppgaven analyserer ... -
Intercultural Competence in Curricula - A Qualitative Document Analysis of The Norwegian and Australian National Curricula
(Master thesis, 2024-05-15)I en stadig mer globalisert verden, blir en eksponert for flere kulturer samtidig enn tidligere. På bakgrunn av dette, tar oppgaven min for seg å undersøke hvordan læreplaner støtter inkorporeringen av interkulturell ... -
Large Language Models in L2 English Teaching: Exploring Teachers' Understanding and Utilisation
(Master thesis, 2024-05-15)Denne masteroppgåva har hatt som mål å undersøkje korleis lærarar forstår store språkmodellar (large language models, LLMs), korleis lærarane brukar desse i engelskundervisninga si, samt kva didaktiske val som rettleiar ... -
A “Whole” New World of Accents: A Societal Treatment Study of Accent Use and Stereotyping in Disney’s Originals and Remakes
(Master thesis, 2024-05-15)This master’s thesis analyzes the portrayal of English accents in eight Disney classics released between 1940 and 1998 and eight live-action remakes of these films released between 2019 and 2023. The purpose has been to ... -
On raising multilingual children: a study on parental language strategies and childhood multilingualism in Norway
(Master thesis, 2024-05-15)Denne oppgaven omfatter flerspråklighet hos barn og undersøker hvilke språkstrategier foreldre i flerspråklige familier i Norge anvender for å lære sine barn flere språk, i hovedsak Engelsk og Norsk. Hensikten med studien ... -
Early Modern English Relativisers: A Corpus–Based Study on which and the which
(Master thesis, 2024-05-15)The aim of this thesis is to investigate the development of relative the which in Early Modern English scientific prose. The relative pronoun was common in Late Middle English and throughout the 1500s, but is reported to ... -
The Accents of Power: An attitudinal study of accent use in The Lord of the Rings and The Rings of Power
(Master thesis, 2024-05-15)Formålet med studien har vært å analysere bruken av engelske aksenter (uttalevarianter) i Ringenes Herre-filmene og The Rings of Power-serien, for å avdekke mulige mønster i hvordan karakterene snakker og deres karaktertrekk. ... -
„Wenn du ein Fremder bist, hast du keine Wahl mehr“ – Eine postkoloniale Analyse von Jenny Erpenbecks Roman „Gehen, ging, gegangen“
(Master thesis, 2024-05-15)This thesis analyzes Jenny Erpenbeck's book Gehen, ging, gegangen on the basis of postcolonial theory. The novel is about Richard, a retired professor who befriends African refugees. While he learns about their biographies, ... -
The relationship between students’ reported reading habits and their writing proficiency in terms of language learning.
(Master thesis, 2024-05-15) -
The Aesthetic Paradox: Detachment and Intimacy in Joan Didion's Play It as It Lays (1970) and A Book of Common Prayer (1977)
(Master thesis, 2024-05-15)Joan Didions romaner Play It as It Lays og A Book of Common Prayer ble begge publisert på 70-tallet og kan leses som et svar på de turbulente tilstandene som preget Amerikas samfunn på 60-tallet. I denne masteroppgaven ... -
How and to what extent do tasks in EAL textbooks for Norwegian lower secondary school reflect notions of in-depth learning?
(Master thesis, 2024-05-15)Abstract in Norwegian De siste tiårene har samfunnet gjennomgått drastiske forandringer innen områder som teknologi, økonomi og klima. Dette har skapt nye behov for hvordan og hva elever skal lære på skolen for å kunne ... -
Escaping the surveilling male gaze: Female corporeality and its spiritual significance in Aemilia Lanyer’s ‘Salve Deus Rex Judaeorum’ (1611)
(Master thesis, 2023-12-04)Denne oppgaven utforsker hvordan Foucault sine teorier om overvåkning kan gjenspeiles i diktet ‘Salve Deus Rex Judaeorum’ (1611) av Aemilia Lanyer. Diktet ble publisert i Lanyer sin diktsamling Salve Deus Rex Judaeorum, ... -
Genre and motivation: Exploring Norwegian EFL teacher perspectives on the relationships between genre and motivation
(Master thesis, 2023-11-20)Denne studien undersøker fohold mellom skrivesjangre og motivasjon i det norske engelskfaget for ungdomsskolen og videregående. De generelle målene for studien var i all hovedsak å utvikle forståelser for slike forhold, ...