Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNøkland, Maria
dc.date.accessioned2019-07-31T12:34:28Z
dc.date.available2019-07-31T12:34:28Z
dc.date.issued2019-07-30
dc.date.submitted2019-07-29T22:00:02Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/20616
dc.description.abstractDenne studien omhandler dybdelæring og hvordan dybdelæring kan se ut i praksis. Studien tar utgangspunkt i en revidert utgave av kjemi 1 bok, og analysen av tre tillegg fra denne boken danner hovedgrunnlaget i oppgaven. Funn fra analysen ble diskutert ut fra didaktisk teori og teori om dybdelæring. Funnene viste potensial for dybdelæring i alle tre tilleggene i grunnboken. Disse potensialene var begrenset, men ved tilrettelegging ved blant annet gruppearbeid, refleksjon, og krav om argumentasjon kan potensialene bli innfridd. Ut ifra studien finnes det implikasjoner jeg kan trekke ut for egen undervisning i som lektor i kjemi. Blant annet fokus på de grunnleggende ideene i et kapittel, viktigheten av elevenes faglige snakk og fokus på aktivering av forkunnskaper.en_US
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergenen_US
dc.titleSpørsmål i en kjemilærebok: en studie av potensialer for dybdelæring på videregående skole
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2019-07-29T22:00:02Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserveden_US
dc.description.degreeMasteroppgave i kjemien_US
dc.description.localcodeKJEM399K
dc.description.localcodeMAMN-KJEM
dc.subject.nus752299
fs.subjectcodeKJEM399K
fs.unitcode12-31-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel