Blar i Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE) på forfatter "Egelandsdal, Kjetil"
-
Adaptiv læring i matematikk: empirisk rapport om Multi Smart Øving i grunnskolen
Egelandsdal, Kjetil; Smith, Maria; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik; Ness, Ingunn; Wasson, Barbara (SLATE Research Report; 2019-4, Research report, 2019-12) -
Digitrans kortrapport: Studentenes opplevelse av studiesituasjonen etter nedstengingen av UiB grunnet COVID-19
Egelandsdal, Kjetil; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik (SLATE Research Report 2020-1, Research report, 2020-09-21) -
DigiTrans kortrapport: Studentenes opplevelse av studiesituasjonen under nedstengingene av UiB høsten 2020
Egelandsdal, Kjetil; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik (SLATE Research Report;2021-1, Research report, 2021) -
Digitrans kortrapport: Undervisernes opplevelse av studiesituasjonen etter nedstengingen av UiB grunnet COVID-19
Egelandsdal, Kjetil; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik (SLATE Research Report;2020-2, Research report, 2020) -
John Dewey
Egelandsdal, Kjetil; Ness, Ingunn Johanne (Chapter, 2021)The American philosopher John Dewey and the tradition of pragmatism is often connected to the concept of experience. This entry explores John Dewey’s pragmatism with a particular emphasis on experience as transformative ... -
Never Mind the Gap: Formative Assessment Confronted with Dewey’s and Gadamer’s Concept of Experience
Egelandsdal, Kjetil; Riese, Hanne (Peer reviewed; Journal article, 2020)The notion of “closing the learning gap” is widely used in the conceptualisation of formative assessment. It builds on an unarticulated assumption that students' learning can and should be controlled towards predefined ... -
Universitetsforelesningen og responsteknologi
Egelandsdal, Kjetil (Journal article; Peer reviewed, 2020)Artikkelen gir en historisk presentasjon av hvordan universitetsforelesningen har forandret seg over tid, og dens nåværende status i det 21. århundre. Den diskuterer hvordan responsteknologi kan bidra til å endre og bevare ...