Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolte, Jorun Merethe
dc.date.accessioned2009-10-22T09:22:49Z
dc.date.available2009-10-22T09:22:49Z
dc.date.issued2009-03-11eng
dc.date.submitted2009-03-11eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/3544
dc.description.abstractI 2003 ble barnekonvensjonen implementert i det norske lovverket. Barnekonvensjonens artikkel 12 slår fast at alle barn som er i stand til å danne seg mening i en sak skal få muligheten til å utrykke seg i alle saker som angår dem både på offentlig og privat arena. Lovendringen førte til at aldersgrensen for når barn skal delta ble senket fra 12 år til 7 år, noe som aktualiserer en rekke utfordringer knyttet til barns deltagelse. Denne masteroppgaven har sitt utspring i et forskningsprosjekt ”Barns medvirkning og barneperspektivets utforming og posisjon i moderne samfunn.” Prosjektets hovedsiktemål er å bidra til teori-danning når det gjelder barneperspektivet og modeller for barns medvirkning. Min masteroppgave er knyttet til prosjektets kvalitative studie og følgende problemstilling søkes besvart: Hvilke erfaringer og tanker har barn rundt egen deltagelse i skolen?no_NO
dc.format.extent971894 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.titleBarns deltagelse i skolen - slik det fortoner seg fra barns synsvinkelnob
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.rights.holderThe authoreng
dc.description.localcodeMABARN350
dc.description.localcodeMAPS-BARN
dc.subject.nus799999eng
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nob
fs.subjectcodeMABARN350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel