Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTornes, Knut Andreas Orudeng
dc.date.accessioned2010-05-10T12:30:58Z
dc.date.available2010-05-10T12:30:58Z
dc.date.issued2009-12-02eng
dc.date.submitted2009-12-02eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/3928
dc.description.abstractMedia Norge ble formelt etablert i juni 2009. Mediekonsernet omfatter Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen, og er kontrollert av Schibsted, Norges største mediekonsern. Dette er en kartlegging av det redaksjonelle samarbeidet - stoffutvekslingen - mellom disse avisene og Adresseavisen i tidsrommet fra mai 2008 til februar 2009. Metoden er kvantitativ innholdsanalyse av papiraviser. Problemstillingen er knyttet til målet om mangfold i media. Et overordnet tema er sammenhengen mellom eier- og innholdsmangfold. Dersom undersøkelsen følges opp, kan studiene til sammen belyse denne teoretisk interessante og mediepolitisk relevante sammenhengen.en_US
dc.format.extent2077620 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectMedieøkonominob
dc.subjectMediemangfoldnob
dc.titleMedia Norge, samarbeid og mangfold. Stoffutvekslingen mellom regionavisene i Schibsted-sfæren rett før etableringen av Media Norgeeng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderThe authoren_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310nob
fs.subjectcodeMEVI350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel