Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEnersen, Dan Robin Kileeng
dc.date.accessioned2010-09-13T12:38:36Z
dc.date.available2010-09-13T12:38:36Z
dc.date.issued2010-05-18eng
dc.date.submitted2010-05-18eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/4161
dc.description.abstractMasteroppgaven undersøker hvordan 1814 har blitt fremstilt i norske, svenske og danske lærebøker for grunnskolen i perioden 1860 til 2000. Lærebøkenes fremstilling blir sett i forhold til historieforskningen om 1814, historiefaget i skolen, læreplaner, og en større samfunnsmessig kontekst.en_US
dc.format.extent936794 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectLærebøkernob
dc.subjectLærebokanalysenob
dc.subject1814nob
dc.subjectNorgenob
dc.subjectSverigenob
dc.subjectDanmarknob
dc.subjectHistoriografinob
dc.titleFortellinger om 1814. Fremstillingen av 1814 i norske, svenske og danske lærebøker i perioden 1860-2000nob
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.rights.holderThe authoreng
dc.description.degreeMaster i Historie
dc.description.localcodeMAHF-HIS
dc.description.localcodeHIS350
dc.subject.nus713107eng
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Historie: 070::Moderne historie (etter 1800): 083
fs.subjectcodeHIS350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel