Browsing Department of Education by Title
Now showing items 129-148 of 374
-
Har tilbakemeldingen kraft? En kvalitativ studie av norsklæreres vurderingspraksis i skriftlig på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2015-05-14)The theme for this master thesis is feedback on Norwegian middle school student texts. The aim of the thesis is to see how teachers understand the effect feedback can have as a tool for learning and how this can contribute ... -
Hegel i Bagdad: Verdens historie som frihetens framskritt
(Journal article; Peer reviewed, 2022) -
Helhet og sammenheng i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområder? En studie om faglig samarbeid i språk, tekst og matematikk
(Master thesis, 2017-06-27)Thesis: Unity and Coherence within the Area of Knowledge in the Norwegian Preschool Teacher Education? A Study of Academic Cooperation in Language, Text and Mathematics The main research question in this thesis is: - what ... -
Helheten er mer enn summen av delene: En diskursanalyse av hvordan samarbeid mellom lærere beskrives i nyere utdanningspoliske dokument
(Master thesis, 2011-11-10)The theme of this thesis is how teachers' collaborative work is described in educational policy documents connected to the latest reform in Norwegian primary and secondary school, Kunnskapsløftet or The Knowledge Promotion ... -
Helsearbeideres deltakelse i virtuelle fagnettverk. "Et instrument for faglig refleksjon"
(Master thesis, 2009-05-15)I denne forskningsoppgaven har jeg undersøkt helsearbeideres erfaringer fra deltakelse i virtuelle fagnett. Informantene er helsearbeidere fra ulike yrkesgrupper og ulike nivå i helsevesenet, og som alle arbeider innenfor ... -
Historier ungdom lever -en studie av hvordan ungdommer bruker historie for å gjøre livet meningsfullt
(Doctoral thesis, 2006-05-23) -
«Hvilke diskurser om kunnskap og læring i praktiske fag i videregående opplæring kan identifiseres i utdanningspolitiske dokumenter?» En dokumentanalyse
(Master thesis, 2016-11-22)This master's thesis is a study of the discourses of knowledge and learning based on policy documents that helped split an education in Norwegian upper secondary schools. The education program Media and Communication (MK) ... -
Hvilke erfaringer gir PALS-modellen for elever med ADHD?: En kvalitativ undersøkelse av PALS-modellen gjennom lærere og PALS-veiledere.
(Master thesis, 2023-05-15)Denne kvalitative masteroppgaven er gjennomført med ønske om å undersøke PALS-modellens pedagogiske og organisatoriske prinsipper, og hvorvidt disse fungerer som tilrettelegging for elever med ADHD. Problemstillingen som ... -
Hvordan arbeider videregående skoler systematisk og strategisk med sine lærere? En kvalitativ studie av fire videregående skoler i Akershus fylkeskommune.
(Master thesis, 2019-08-03)This assignment has been developed with reference to the Norwegian political context, in which national authorities give school owners clear guidelines with regard to local school development. Through Ministry of Education ... -
«Hvordan jeg kan bli flinkere til å jobbe med hendene på ryggen, og hvordan vi kan spre det ut i avdelingen.» En kvalitativ analyse av ansattes og lederes erfaringer med lærende nettverk i hverdagsrehabilitering.
(Master thesis, 2024-05-31)Formål: Formålet med denne studien var å undersøke hvilke erfaringer ansatte og deres ledere har med et lærende nettverk i hverdagsrehabilitering. Det ble utledet tre forskningsspørsmål: 1) Hvordan har arbeidet i det lærende ... -
Hvordan opplever karriereveiledere at digitalisering påvirker relasjonen til de som veiledes?
(Master thesis, 2024-05-31) -
Hvordan oppleves kompetanse og kompetanseheving hos sykepleiere på Universitetssykehuset Nord-Norge?
(Master thesis, 2021-05-28)Denne undersøkelsen belyser hvordan sykepleiere opplever kompetanse- og kompetanseheving i sin arbeidshverdag ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF. Metodisk er det brukt en kvalitativ tilnærming, der sju sykepleiere fra ... -
Hvorfor rektorskole? - En diskursanalyse av de utdanningspolitiske dokumentene som ligger til grunn for rektorskolen.
(Master thesis, 2011-05-14)This master thesis is based on analyses of political documents where the aim has been to identify the constituting discourses behind the Norwegian national program for school leadership education, called “Rektorskolen”, ... -
Hybrid forms of education in Norway: a systems theoretical approach to understanding curriculum change
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Some might fear that the local flavours of education will evaporate when encountering the hegemony of global, cognitive standards of the knowledge economy. This paper, however, shows that the evolution of curriculum can ... -
Identifisering og tilrettelegging for evnerike barn i den norske skolen
(Master thesis, 2023-05-15)Siden Arnolf Hofset først snakket om evnerike elever i Norge i 1970 tok det godt over 35 år før deres behov begynte å bli et tema innen pedagogikk og politikk. Ledende aktører, interesseorganisasjoner og internasjonale ... -
IKT og læring. Praktisk bruk av et digitalt diskusjonsforum i undervisning ved en videregående skole
(Master thesis, 2011-03-03)The purpose of this study is to gain an understanding of what students in high school thinks is important when the teacher uses a digital forum in teaching. I use a forum with a low entry level for the user which is available ... -
Implementing continuous consent in qualitative research
(Journal article; Peer reviewed, 2022)This article examines ways of approaching informed consent as a relationally constituted process in qualitative research practices. It argues that a researcher’s operationalization of informed consent should be coherent ... -
Implementing tablets in Norwegian primary schools. Examining outcome measures in the second cohort.
(Journal article; Peer reviewed, 2021-06-08)This study examines the implementation of tablets in primary schools in Norway. The outcome measures in the study are external for the intervention and are recorded data from national tests (National reading, arithmetic ... -
Implementing tablets in Norwegian primary schools: Examining the outcome measures in the second cohort
(Chapter; Peer reviewed, 2019)This study examines the implementation of tablets in primary schools in Norway. The outcome measures in the study are external for the intervention and are recorded data from national tests (National reading, arithmetic ... -
“In this class we are so different that I can be myself!” Intercultural dialogue in a first grade upper secondary school in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Focus of this article is immigrant youth and Norwegians-born to immigrant parents in upper secondary school in Norway. The study was conducted in a first year of a general study class in upper secondary school, where 11 ...