Blar i Department of Education på emneord "atferd"
Viser treff 1-2 av 2
-
"Det er jo ikke alltid vi kan ta med oss bokstavene ut i sandkassa" En kvalitativ studie av læreres erfaringer med motivasjon og belønning, sett i lys av selvbestemmelsesteori og operant betinging.
(Master thesis, 2021-05-14)Problemstilling: “Hva kjennetegner læreres belønningspraksis på barneskolen?” Forskningsspørsmålene i studiet omhandler læreres refleksjoner rundt hvorfor og hvordan de benytter belønning, samt på hvilken måte elevenes ... -
Hvilke erfaringer gir PALS-modellen for elever med ADHD?: En kvalitativ undersøkelse av PALS-modellen gjennom lærere og PALS-veiledere.
(Master thesis, 2023-05-15)Denne kvalitative masteroppgaven er gjennomført med ønske om å undersøke PALS-modellens pedagogiske og organisatoriske prinsipper, og hvorvidt disse fungerer som tilrettelegging for elever med ADHD. Problemstillingen som ...