Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 79-98 av 318
-
Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course: Using flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course
(Peer reviewed; Journal article, 2019)This case study examines face-to-face and remote teaching in a doctoral education course and ask if flipped classroom, formative assessment and remote teaching increase the teaching quality of a literature review course. ... -
Facilitating academic and social integration among first-year university students: is peer mentoring necessary or an additive measure?
(Journal article; Peer reviewed, 2024)Peer mentoring has shown beneficial effects in facilitating academic and social integration among first-year students in higher education. Previous research is, however, limited by the exclusion of a comparison group, to ... -
Fagleg sterke elevar sitt læringsutbytte av å arbeide med praktiske oppgåver i matematikk
(Master thesis, 2013-11-11)The Norwegian Ministry of Education and Research has implemented several actions to increase the interest for mathematics within the school system. One of these has been to make the mathematics teaching more practically ... -
Faglege identitetsforhandlingar i ein fleirstemmig norsklærarrøyndom
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Denne artikkelen legg eit dialogisk og sosiokulturelt perspektiv til grunn for å undersøkje tilhøvet mellom fagleg identitet og læraraktørskap (teacher agency). Eitt intervju med ein norsklærarar i vidaregåande skule vert ... -
Faglege visjonar og læraraktørskap
(Journal article; Peer reviewed, 2020)I denne artikkelen undersøkjer eg korleis faglege visjonar, tydande førestillingar og bilete av ideelle praksisar gir lærarar retning for eiga pedagogisk verksemd. Basert på fortolkande analyser av intervju med eit utval ... -
Faglig skjønn på operasjonsavdelingen. En kvalitativ studie av operasjonssykepleieres bruk og utvikling av det faglige skjønn
(Master thesis, 2005)Purpose and problem: Different operating room nurses possess different knowledge. When we meet operating room nurses, we see that the way they do their job can vary from one operating nurse to another. The professional ... -
Fagskolelæreren som ble høyskolelærer - en omstillingsprosess
(Master thesis, 2018-06-12)The focus of the research in this investigation is how university lecturers have experienced the transition from teaching design at a vocational level to a university level. In order to gain insight into this process, I ... -
Fairness in education - a normative analysis of OECD policy documents
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Educational policy depends on assumptions about fairness in education, whether they are made explicit or kept implicit. Without a view of fairness, one would be in the dark as to what should be done about the reproduction ... -
Familien og felleskapets betydning i skoleelevenes selvpresentasjoner
(Peer reviewed; Journal article, 2017-12-28)In this study we have allowed students to take with them an image they think is important and let it function as a basis for a reflection on what they feel is important in their lives and in society. The problem is twofold: ... -
Feedback practice in lower secondary school: Exploring development of perceptions of feedback practice among students and teachers
(Journal article; Peer reviewed, 2022)This article reports on a qualitative study investigating how perceptions of feedback and feedback practice developed over the course of a seven-month development project with students and teachers in ten lower secondary ... -
Foreningen av visdom og veltalenhet – utkast til en universitetsdidaktikk gjennom en kritikk og videreføring av Skjervheims pedagogiske filosofi på bakgrunn av Arendt og Foucault. Eller hvorfor menneskelivet er mer som å spille fløyte enn å bygge et hus
(Doctoral thesis, 2018-06-14)This thesis attempts to give an interpretation and further development of the Norwegian philosopher Hans Skjervheim’s educational thinking. The main argument is that Skjervheim’s view of pedagogy as a type of ... -
Formal learning spaces in Higher Education–a systematic review
(Journal article; Peer reviewed, 2022)Over the past ten years, there has been an increasing focus on physical learning spaces in higher education. By now, what do we really know about the relation between space and student learning? What does the research ... -
Forventninger. En kvalitativ studie av Classfronter som redskap for læring. CF som mediator og katalysator
(Master thesis, 2006)Denne studien handler om to aspekter ved bruken av det elektroniske studiestøttesystemet Classfronter (CF) i høyere utdanning: a) Hvordan CF fungerer som læringsredskap blant campusstudenter (i.e. i kontrast til bruken av ... -
Fra internasjonal konkurranse til interkulturell kompetanse. Betraktninger rundt praksismobilitet som internasjonaliseringsstrategi i norsk lærerutdanning
(Journal article; Peer reviewed, 2023)This study explores international practicums in Norwegian teacher education. The study is based on a qualitative survey of teacher education institutions in combination with discourse analysis of the white paper on the ... -
Fra rødpenn til råd - En kvalitativ studie av hvordan norsklærere på ungdomstrinnet har opplevd satsingen Vurdering for læring. og hvordan de jobber med vurdering i kjølvannet av dette prosjektet
(Master thesis, 2014-05-13)The theme of this master thesis is the national investment project Assessment for learning 2010-2014. Assessment for learning has the previous years been an area of commitment in schools, both in Norway and internationally ... -
Fra video til vurdering. En kvalitativ studie av idrettslæreres bruk av video i forbindelse med formativ vurdering
(Master thesis, 2014-11-06)The aim for this master thesis is to investigate how video can promote formative assessement in sportsstudies in upper secondary schools. The methodological approach of this research is qualitative, with semi-structured ... -
Fra «bør» til «skal». Rammeplan for barnehagen i et implementeringsperspektiv
(Book, 2023)Rammeplanen for barnehage former hverdagen til barna og de ansatte i barnehagen, og er et uttrykk for samfunnets rådende syn på barn og barns oppvekst. Denne antologien undersøker hvordan den gjeldende rammeplanen fra 2017 ... -
Frå skulebenk til deadlines. Korleis nettjournalistar og journaliststudentar lærer, og korleis dei utviklar journalistfagleg kunnskap
(Doctoral thesis, 2017-11-23)This study examines how journalist students and online journalists learn informally, and understand and develop knowledge through education and practice. I have investigated (1) the role of practical knowledge and how the ... -
Frå ungdomsskule til vidaregåande skule – elevane si stemme
(Peer reviewed; Journal article, 2010)This article is based on a qualitative study of students’ experiences with the transition from lower to upper secondary school in vocational programmes. The educational debate in Norway has recent years been concerned with ... -
Frihet eller død - fra læring til undervisning. Hvordan opplever montessorielevene overgangen til vanlig ungdomsskole?
(Master thesis, 2002)Jeg har valgt et elevperspektiv i denne oppgaven, fordi jeg mener det er elevenes oppfatning som best vil belyse denne overgangen. På tross av et subjektivt perspektiv, mener jeg montessorielevenes erfaring kan gi verdifull ...