Browsing Department of Health Promotion and Development by Subject "ungdom"
Now showing items 1-5 of 5
-
Psykiske vansker hos ungdom under COVID-19-pandemien
(Master thesis, 2022-05-19)Bakgrunn og formål: Når COVID-19-pandemien nådde Norge våren 2020 ble det innført strenge distanseringstiltak som utløste nasjonal nedstengning. I møte med dette er ungdom blitt utpekt som en særlig sårbar gruppe. Det er ... -
Psykososialt klassemiljø og mental trivsel blant elever i videregående skole. “I hvilken grad har psykososialt klassemiljø, målt ved lærerstøtte og klassetilhørighet, sammenheng med mental trivsel blant elever i 1.klasse på videregående skole?”
(Master thesis, 2018-06-21)Background: The basis for mental health is largely influenced by one’s youth. Knowledge about factors in school affecting adolescents mental health is therefore of great value for national health policies and health ... -
Sammenhengen mellom skolestress, psykisk helse og fysisk aktivitet blant norske skoleelever. En kvantitativ studie basert på data fra «Helsevaner blant skoleelever (HEVAS), en WHO-undersøkelse fra flere land»
(Master thesis, 2022-05-19)Bakgrunn: Økt kunnskap om faktorer som kan bedre ungdommers psykiske helse vurderes som betydningsfullt for det helsefremmende feltet. De siste årene er det sett en økning i skolestress med negative konsekvenser for ... -
"Sammenhengen mellom ungdommers hyppighet i bruk av sosiale medier og deres selvopplevde psykiske helse"
(Master thesis, 2017-06-27)Previous research on the relationship between social media and mental health shows a lot of mixed results. The purpose of this study is therefore to further explore the relationship between youth’s social media use and ... -
The association between sharing something difficult on social media and mental well-being among adolescents
(Master thesis, 2022-05-19)Målet med denne oppgaven var å utforske ungdommers erfaringer med å dele noe vanskelig gjennom sosiale medier sammenhengen med livstilfredshet. Oppgaven består av en tidsskriftartikkel (vedlegg III), som er oppgavens primære ...