"Diabetikar i ein skulekvardag - elevperspektiv"
Master thesis
View/ Open
Date
2014-05-15Metadata
Show full item recordCollections
- Department of Education [318]
Abstract
This study deals with young diabetics and their perspective on their schooldays. While surveying the theme, which was done before I started work on my study, I found that this point of view was a little researched area in the study of diabetics and the school system. While the viewpoints including medical themes or social psychology were clearly thoroughly presented, there were almost no studies on the specific subject of the students own perspective. This gave the whole field of research a lopsided feeling in my view, and I decided to look more closely into the theme with a study called Diabetic in a school day - students perspectives. This study has yielded some interesting results, which new or further studies may want to look into. Denne studien har teke for seg elevar med diabetes i grunnskulen og den vidaregåande skulen og deira perspektiv på eigen skulekvardag. I gjennomgangen av temaet, som eg gjorde i løpet av det andre året på masterstudiet, fann eg at diabetikarane sitt eige perspektiv representerte eit lite undersøkt område i studiet av diabetikarar og skuleverket. Der vinklingar som inkluderte medisinske tema eller sosialpsykologiske tema var klart i overtal, var det nesten ikkje forska på elevane sitt eige perspektiv på eigen skuledag og korleis denne fungerte for dei. Dette gav heile feltet ei slagside, sett frå min synsvinkel, då nær sagt all annan forsking gjekk på tiltak for og konsekvensar av sjukdomen. Det finst lite om korleis diabetikarane sjølve opplevde desse tiltaka, og kva dei sjølve meinte hadde vore tenleg å gjere, kva for tiltak og tilrettelegging dei såg som naudsynte. Eg bestemte meg difor for å sjå nærare på temaet gjennom ein studie som eg kalla Diabetikar i ein skulekvardag - elevperspektiv. Studien har vist seg å gi nokre interessante resultat, som eventuelt nye studiar i framtida kan sjå nærare på, då desse resultata kan ha konsekvensar for framtidige tiltak og tilrettelegging for diabetikarar i skuleverket.