• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OL 2014 på TV 2 - en mediebegivenhet på alle dine skjermer

Ugulen, Linn Sofie Stavn
Master thesis
Thumbnail
View/Open
119571601.pdf (1.149Mb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/8271
Date
2014-05-14
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Information Science and Media Studies [602]
Abstract
Denne masteroppgaven tar for seg et gammelt fenomen i en ny innpakning, Olympiske leker (OL) var for første gang i 2014 i kommersielle TV 2s hender. Jeg fulgte TV 2 i planleggingen frem mot OL, analyserte selve sendingene, samt deres evaluering og resultater i etterkant. Jeg bruker det jeg finner i analysen av TV 2 til å diskutere medieutviklingen og drøfte hvorvidt kringkastings- og publikumsbegrepet er i endring. Oppgaven dekker spørsmålene om hva TV 2 gjorde, hvordan de gjorde det og hva som kan ligge til grunn for beslutningene. TV 2 ønsket å bruke OLs attraksjonskraft til å endre den norske befolkningens brukervaner og slik ta nye markedsandeler i forhold til sine konkurrenter på ulike arenaer, med spesielt fokus på nettplattformene. Hva oppnådde TV 2 med OL- rettighetene? Hva innebærer det å produsere en mediebegivenhet for dagens flermediale publikum?
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit