Browsing Faculty of Psychology by Title
Now showing items 1811-1830 of 3306
-
Læreres kunnskaper og mestringsforventninger tilknyttet stamming
(Master thesis, 2019-06-19) -
Læreres opplevelse av tidlig innsats i første klasse
(Master thesis, 2023-11-15)I denne masteroppgaven har jeg undersøkt hvordan noen lærere opplever tidlig innsats i skolehverdagen i første klasse. Det teoretiske rammeverket jeg har basert undersøkelsen på, er styringsdokumenter som opplæringsloven, ... -
Lærernes erfaringer innen digital kompetanse under COVID-19 pandemien
(Master thesis, 2023-11-29) -
Lærernes erfaringer med arbeidssituasjonen under Covid-19.
(Master thesis, 2023-05-15)Tema for denne masteroppgaven er lærernes opplevelse av arbeidsforholdene under Covid-19-pandemien og hvilke erfaringer de har høstet. Jeg ønsker gjennom denne studien å finne ut hvordan et lite utvalg lærere erfarte ... -
Lærerprofesjonaliteten til psykologilærere i videregående skole
(Master thesis, 2017-06-14)The purpose of this study was to examine how the psychology teachers in Norwegian high schools perceive their own teacher professionalism in the psychology subject. The program subjects Psychology 1 and 2 were implemented ... -
Lærerrollen i mappevurdering. Fra mappebarn til mappevurdering
(Master thesis, 2002)Oppgaven setter fokus på lærerrollen i mappevurdering slik jeg møtte den i noen klasserom på en skole som innførte dette arbeids- og vurderingsredskapet på hele skolen høsten 1997. Jeg har i studien hatt et særlig fokus ... -
Lærerutdanneres profesjonelle utvikling
(Peer reviewed; Journal article, 2018)Mens læreres profesjonelle utvikling jevnlig har blitt behandlet i forskningslitteraturen, er interessen for lærerutdanneres utvikling av nyere dato. Å være lærerutdanner beskrives som en kompleks rolle der en både skal ... -
Læring uten grenser - elevers læringspotensial på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2015-05-15)The theme of this master thesis is students´ potential for enhanced learning capacity in lower secondary school. Increased focus on students´ achievement in school has been a leading factor in Norwegian school politics. A ... -
Læringsmiljø i skulen. Til lags åt alle kan ingen gjera?
(Master thesis, 2012-11-16)Research shows that the environment of learning has a great influence on the pupils' results of learning and professional development . A good environment of learning is founded in the curriculum, the law of education, and ... -
Læringsprosesser i sykepleieres profesjonsutøvelse. En studie av sykepleieres læringserfaringer
(Doctoral thesis, 2010-01-25)Professional practice is characterised by several demands connected to the concepts of alteration, renewal and improvement. To meet these demands, more knowledge is needed concerning how professionals continue learning ... -
Magefølelse utløser bekymringsmelding til barneverntjenesten. Intervjuer av helsesøstre om hvilke faktorer som utløser avgjørelsen om å sende bekymringsmelding til barneverntjenesten.
(Master thesis, 2009-11-10)I denne studien har jeg undersøkt hvordan helsesøsteren forholder seg til omsorgssvikt og melding om dette til barneverntjenesten. Formålet med studien var å prøve å forstå hvordan helsesøsteren oppfattet omsorgssvikt og ... -
Magesmerter, personlighet og kognitiv funksjon blant pasienter med IBS
(Master thesis, 2021-05-19)Studien undersøker og sammenligner personlighet, kognitiv og emosjonell funksjon blant pasienter med IBS og friske kontroller, og undersøker i hvilken grad disse variablene samvarierer med alvorlighet av det vi her definerer ... -
Magic for the mind's eye: A promising avenue for more universal design in the art of magic
(Journal article; Peer reviewed, 2024)In the art of conjuring, as well as in cognitive science, possibilities for designing magic tricks that are suitable for people who are blind or visually impaired have only rarely been considered. In this article, we argue ... -
Maintaining quality assessment practices in Norwegian higher education after the two-evaluator law
(Journal article; Peer reviewed, 2022)In May 2021, the Norwegian parliament voted unanimously to again require the use of two evaluators to assess all student work given a grade on the A-F scale in higher education. This revision of the law regulating higher ... -
Making Fathers: Masculinities and Social Change in the Ghanaian Context
(Journal article; Peer reviewed, 2020)Framed within recent debates about hegemonic masculinity and in-depth historical and contemporary research on fatherhood and gender roles in Ghana, this article explores current ways of becoming and being a father in Ghana. ... -
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
(Doctoral thesis, 2017-12-19)Many students lose interest in mathematics as they progress through school. Therefore, the purpose of this project was to examine ways to encourage interest in mathematics by investigating two instructional interventions ... -
Making optimal use of the Focus Group method in Tanzania
(Peer reviewed; Journal article, 2012-04)This article examines some methodological issues that arise when conducting focus group discussions in the majority world (developing countries), and describes one way of addressing them. While the method is widely used ... -
Malevolent Voices in Schizophrenia. Amygdala Resting State Functional Connectivity Based on Emotional Valence of Auditory Hallucinations.
(Master thesis, 2016-05-17)The present study explored functional connectivity of the laterobasal amygdala in a group of schizophrenia patients and healthy control subjects during rest to investigate underlying neural correlates of emotion processing ... -
«– man kjenner liksom hele seg». En mikroanalytisk studie av prosess og endring i fire terapiforløp fra et affektbevissthetsperspektiv
(Master thesis, 2019-06-13)I søken etter å forklare terapeutisk endring har klinisk psykologisk forskning i økende grad vendt seg mot å belyse endringsprosesser, og arbeid med følelser har trådt frem som en virksom prosess på tvers av modeller. Denne ... -
Managing stress in security operations: A prospective study on the indirect influence of psychological hardiness on mental distress through self-efficacy and worry
(Master thesis, 2016-01-05)Kobasa's (1979) concept of psychological hardiness has previously been identified as an important resilience factor for development of mental health issues in response to environmental stressors in military contexts. Still, ...