Browsing Department of Information Science and Media Studies by Subject "735999"
Now showing items 21-40 of 44
-
Hvilke kvalitetskriterier er viktige for å designe et engasjerende innholdsunivers for ulike brukerbehov?
(Master thesis, 2022-06-01)I et samfunn som er preget av en voksende medieutvikling er det avgjørende for mediebedrifter å holde seg aktuelle. I jungelen av kommunikasjonskanaler hvor blant annet strømmetjenester, TV-kanaler, nettsider og apper ... -
Hvordan design for flyt og immersjon kan lede leseren vekk fra nyhet-snacking og inn i dypdykkene mediebruk
(Master thesis, 2023-06-01)Denne oppgaven utforsker hvordan designprinsipper basert på flyt- og immersjon teori, som beskriver opplevelsen av å være fullstendig oppslukt, engasjert og adskilt fra tid og omgivelser, kan brukes til å legge til rette ... -
Hvordan en interaktiv løsning til et direktesendt TV- program kan fremme publikumsdeltakelse blant tenåringer
(Master thesis, 2022-06-01) -
Hvordan en strømmetjeneste kan vokse med brukerens alder
(Master thesis, 2019-09-28) -
Hybrid intelligence in video game character ideation
(Master thesis, 2024-06-03)Hybrid Intelligence (HI) increases human-AI collaboration and co-creation, leading to more productive interactions and outcomes. This study, using mainly a research-through-design model, examines the possibilities of hybrid ... -
Hypnos — Developing a Sleep Tracking System through User-oriented Media Design
(Master thesis, 2019) -
Innovasjon og utvikling av TV 2: En kritisk analyse av prototypen «TV 2’s Innholdsunivers» sett i lys av Christensens innovasjonsteori og Rogers diffusjonsteori
(Master thesis, 2022-05-31)Det er store endringer i mediebransjen og det er viktig for markedsledende aktører som TV 2 å henge med på utviklingen og drive frem nye innovative løsninger. Denne masteroppgaven er en akademisk analyse av den praktiske ... -
Kunne Exphil: Co-designing with first-year interaction design students
(Master thesis, 2024-06-03)Digital learning aids in education have become a debated topic and even the culprit for the decline in performance among Norwegian teenagers after recent assessments. Nonetheless, digital natives entering university in ... -
Measuring User Engagement from Interactive Media
(Master thesis, 2022-06-01)In this study, we delve into the concept of user engagement to see how user engagement is affected by the use of interactive media. Necessary literature will define user engagement to give us a clear idea of what we are ... -
Mingle - A Framework for Project Management in User Experience Design
(Master thesis, 2021-06-01) -
Minimizing information overload with five modes for learning
(Master thesis, 2024-06-03)This thesis addresses the challenge of information overload faced by students in the Exphil course at the University of Bergen. Through user research, I found that the numerous theories, topics and philosophers in the ... -
Minimum ressursbruk. Maksimum utbytte.
(Master thesis, 2023-05-31)Mediebransjen er i konstant endring og da er det viktig for bedriftene å holde følge med teknologien. TV 2 hadde frem til 2021 hatt den samme logoen i nesten 30 år, og som TV 2-sjef, Olav Sandnes sa under et allmøte i 2021 ... -
MRnews: Design Explorations into Accessibility and News
(Master thesis, 2023-06-02)Creating accessible technology and content is generally seen as beneficial for all users. This is particularly important when the content has a significant societal impact, such as news stories. To find new and innovative ... -
Nå er det tenåringenes tur - design av publikumsinteraksjon for tenåringer
(Master thesis, 2022-06-01) -
Ombord: Utviklingen av en second-screen applikasjon med utgangspunkt i minimalisme som designmal
(Master thesis, 2021-12-01)Denne oppgaven presenterer forskning som involverer design i lys av minimalisme samt en evaluering av en high-fidelity prototype for applikasjonen Ombord. Ombord er designet for NRK, med ønsket mål om å engasjere sakte-TV ... -
Personaliserte innholdsunivers er fremtiden: En kritisk analyse av prototypen «TV 2’s Innholdsunivers» med hybrid personalisering
(Master thesis, 2022-05-31)Mediebransjen er i stadig endring. Teknologi og fremveksten av internett har gjort det mulig for oss å konstant ha tilgang på nyheter, underholdning og hva enn vi skulle ha behov for i øyeblikket. Samtidig som at teknologien ... -
Reducing academic procrastination: Designing an artifact to aid students
(Master thesis, 2021-06-15) -
Relevans i søkeresultatene til TV2 Pippen - Hvilken rolle har design for å fremme relevansen til søkeresultatene i et MAM system?
(Master thesis, 2023-06-02)Denne oppgaven tar for seg hvordan design kan hjelpe med å fremme relevansen til søkeresultatene i TV2 Pippen. TV2 Pippen er TV2 sitt nye MAM system som skal erstatte dagens Ardome. Oppgaven analyserer et sett med ... -
Tempo: design of an app that depicts Time as a visual concept for people with Down Syndrome
(Master thesis, 2021-06-15)People with Down Syndrome struggle with mathematics and abstract concepts, and as such, are unable to use digital and analog clocks. The result of such difficulty is that most people with DS need someone to remind and ... -
The Role of Guidance Techniques on the Player Experience in Virtual Reality Games
(Master thesis, 2024-06-03)How the player is guided through the video game, through guidance techniques, such as tutorials and highlighting of important objects (i.e., visual salience), can influence their experience. Establishing the effect of these ...