Blar i Department of Information Science and Media Studies på tittel
Viser treff 391-410 av 1047
-
Historical Oslo on a handheld device – a mobile augmented reality application
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Mobile augmented reality (AR) applications can provide just-in-time information based on the user’s preferences and context and thus improve the tourist experience. Due to various problems, the potential of this technology ... -
Historien om Media Norge - En analyse av argumentasjonen rundt dannelsen av Media Norge-fusjonen
(Master thesis, 2008-05-31)I denne masteroppgaven ser jeg på den argumentasjonen som brukes i forbindelse med etableringen av Media Norge, selskapet som dannes gjennom en fusjon av fire av de største regionavisene i Norge. Gjennom en kombinasjon av ... -
HistorieVandring: Local History Through a Location-based App
(Master thesis, 2015-06-01)In today's society, where there are rather few areas, of everyday life where technology is, there are still some areas that lag behind in this development. One of these is the area of local history, an area found all over ... -
Hit by the Wave: K-pop in Norway, its characteristics, community, and its place in the lives of Norwegian K-pop fans
(Master thesis, 2023-12-01)This qualitative study delves into the K-pop fandom in Norway, seeking to explore its cultural underpinnings and social significance. Beginning with an exploration into the origins and contemporary landscape of K-pop, the ... -
Horror genren i dataspill - Brukeropplevelser av horror dataspill
(Master thesis, 2012-06-01)Along with the melodrama and the porn genre the horror genre iswhat Linda Williams calls bodily genres. With this she believes thatgenres are designed to influence their audience physically; themelodrama brings tears, porn ... -
How can Big Data from Social Media be used in Emergency Management? A case study of Twitter during the Paris attacks
(Master thesis, 2018-06-21)Over the past years, social media have impacted emergency management and disaster response in numerous ways. The access to live, continuous updates from the public brings new opportunities when it comes to detecing, ... -
How Rally-Round-the-Flag Effects Shape Trust in the News Media: Evidence from Panel Waves before and during the COVID-19 Pandemic Crisis
(Journal article; Peer reviewed, 2023)In this study, we extend the literature on the rally ‘round the flag phenomenon, that is, that international crises tend to cause an increase in citizens’ approval of political institutions. We advance this literature and ... -
How the public understands news media trust: An open-ended approach
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Despite the central role that ordinary citizens play as ‘trustors’ (i.e. the actor that places trust) in the literature on news media trust, prior quantitative studies have paid little attention to how ordinary citizens ... -
Human computer interaction design for data mining in cancer registries
(Master thesis, 2014-06-01)Cancer registries are created, managed and data mined to gain knowledge about long-term outcomes, effects of the medication and clinical factors influencing the patient well-being. Such clinical registries have been a good ... -
Humble Bumble - Using gamification as a motivator to create environmentally friendly habits
(Master thesis, 2019-12-19) -
Humble Bumble – Creating a mobile application to promote environmentally friendly acts
(Master thesis, 2019-09-28)This thesis presents research involving the design and evaluation of a high-fidelity smartphone prototype, called Humble Bumble. Humble Bumble has been designed to motivate people to do environmentally friendly acts in ... -
Hva med lisensen? En studie av posisjoner i debatten om finansieringen av NRK.
(Master thesis, 2015-05-15)The study examines the debate on NRK and the financial structure of NRK during the public hearing that took place in 2014-2015. The study is based on qualitative interviews and document analysis to identify the characteristics ... -
Hva synes publikum om å delta i medier? En kvalitativ analyse
(Master thesis, 2006) -
Hva tilbyr TikTok norske artister? En studie av hvordan norske musikkartister forholder seg til TikTok
(Master thesis, 2022-06-01)Hvordan benytter norske artister seg av TikTok som en ny sosiale medier-plattform. Det vil her bli lagt vekt på funksjonene TikTok tilbyr artistene, hvordan de interagerer med publikum og hvordan de konstruerer identiteten ... -
Hverdagens (offentlige) sjarm - selvovervåking hos norske influencere
(Master thesis, 2019-08-27)Alt vi poster på sosiale medier er en del av vår identitetsdannelse på nett. Noen oppnår kjendisstatus gjennom sin aktivitet på sosiale medier, og blir det vi kaller influencere. Disse menneskene poster enormt med informasjon ... -
Hvilke faktorer er viktige for innføringen av en ITIL-prosess. Studier på innføringen av konfigurasjonsstyring hos norske virksomheter.
(Master thesis, 2008-06-16)Jeg har igjennom dette studiet tatt prosessuksessmodellen til Sedere, Gable et al. (2004) ogtilpasset denne for å finne viktige faktorer for innføringen av ITIL prosessenkonfigurasjonsstyring. Modellen ble så revidert ... -
Hvilke kvalitetskriterier er viktige for å designe et engasjerende innholdsunivers for ulike brukerbehov?
(Master thesis, 2022-06-01)I et samfunn som er preget av en voksende medieutvikling er det avgjørende for mediebedrifter å holde seg aktuelle. I jungelen av kommunikasjonskanaler hvor blant annet strømmetjenester, TV-kanaler, nettsider og apper ... -
Hvilke organisatoriske, tekniske, relasjonelle og menneskelige forhold konstituerer voksne studenters tilgang til IKT-basert lærerutdanning?
(Master thesis, 2002)I denne hovedfagsoppgaven blir tre IKT-baserte lærerstudier beskrevet som aktivitetssystem, for å få kjenneskap til underliggende motsetninger. Et sosiokulturelt perspektiv blir lagt til grunn for undersøkelsen. Sentralt ... -
"Hvis vi går utover mangfoldet vårt, da dør vi". Om A-pressens oppkjøp av Edda Media, og samanslåinga til Amedia.
(Master thesis, 2014-12-03) -
Hvordan design for flyt og immersjon kan lede leseren vekk fra nyhet-snacking og inn i dypdykkene mediebruk
(Master thesis, 2023-06-01)Denne oppgaven utforsker hvordan designprinsipper basert på flyt- og immersjon teori, som beskriver opplevelsen av å være fullstendig oppslukt, engasjert og adskilt fra tid og omgivelser, kan brukes til å legge til rette ...