Blar i Department of Information Science and Media Studies på tittel
Viser treff 477-496 av 1047
-
"Jakten på FrP-velgeren" En retorisk analyse av politiske myter og publikum i Siv Jensens taler
(Master thesis, 2011-06-01)Fremskrittspartiet har i løpet av 25 år gått fra å være et parti med marginal oppslutning til å bli et av de største partiene i norsk politikk. Mange har ment mye om hemmeligheten bak partiets suksess, men hvor ligger ... -
”Jeg synes menn er veldig dårlig representert” – En diskursanalytisk studie av norske videregåendeelevers kjønn- og maskulinitetsforståelser, med utgangpunkt i tv-serien Jessica Jones.
(Master thesis, 2018-06-28)Women and men have historically been assigned specific roles and attributes, which have continually contributed to a constant definition of what exactly represents their identity. Popular culture plays a central role in ... -
The Jiminy Advisor:Moral Agreements among StakeholdersBased on Norms and Argumentation
(Journal article; Peer reviewed, 2023)An autonomous system is constructed by a manufacturer, operates in a society subject to norms and laws, and interacts with end users. All of these actors are stakeholders affected by the behavior of the autonomous system. ... -
Johnlock - En studie av online slashfiction
(Master thesis, 2017-06-30) -
Journalism after the monopoly on publishing has been broken
(Chapter, 2008)Most journalism that focuses on mass media in Norway has a business orientation. A broader media journalism with a more varied approach may make a decisive contribution to the re-definition of journalism and the role of ... -
Journalism and the political structure: The local media system in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2019-10-25)This article assumes a media system perspective on the local news media structure in Norway, using a dataset of 847,487 news articles collected from 156 Norwegian news outlets in 2015–2017. Using a series of hypotheses, ... -
Journalism Students Across the Globe, Norway 2013. Methodology, questionnaire and selected tables
(Research report, 2014) -
A Journalistic Cosmology. A Sketch of Some Social and Mental Structures of the Norwegian Journalistic Field
(Peer reviewed; Journal article, 2012)Can Norwegian journalism be meaningfully understood as constituting a social field in Pierre Bourdieu ́s sense? And if so, how did this field emerge historically, and what is its fundamental structure? Following a structural ... -
Journalistic Ideology. Professional Strategy, Institutional Authority and Boundary Maintenance in the Digital News Market
(Doctoral thesis, 2011-12-16)Journalistic ideology is an enduring feature of professional life that is frequently mobilised to serve a boundary maintaining function. This dissertation examines how journalistic ideology is mobilised when the profession ... -
Journalistic Knowledge Platforms: from Idea to Realisation
(Doctoral thesis, 2023-10-23)Journalistiske kunnskapsplattformer (JKPer) er en type intelligente informasjonssystemer designet for å forbedre nyhetsproduksjonsprosesser ved å kombinere stordata, kunstig intelligens (KI) og kunnskapsbaser for å støtte ... -
Journalistic Passion as Commodity: A Managerial Perspective
(Journal article; Peer reviewed, 2021)This article focuses on the role of passion in news journalism from a managerial perspective. The analysis is based on a data set of 40,621 web-based job advertisements obtained from Journalismjobs.com, from the year 2002 ... -
Journalistikk og innholdsmarkedsføring: En studie av markedsjournalistikk og tillit til mediene
(Master thesis, 2020-06-30)Denne oppgaven vil se på hva innholdsmarkedsføring har gjort med journalistikkens omdømme og tilliten publikum har til journalistikken. For å finne ut av dette har jeg benyttet en eksplorativ tilnærming. Jeg har valgt å ... -
Journalistikkens fremstillingsmakt. Nyhetsrammer, meningsdanning og medialisering
(Doctoral thesis, 2016-06-03)This book addresses three core aspects of the literature within communication science: 1) how journalists frame stories in the news, 2) the effects of such frames on citizen’s attitudes, and 3) how such frames can contribute ... -
Journalists Adjusting to Controlled Media - A Grounded Theory
(Master thesis, 2016-11-25)The Theory of Journalists Adjusting to Controlled Media is a grounded theory that arose from the qualitative research of data collected in Serbia. It focuses on how journalists resolve the lack of opportunities to practice ... -
"Jøss, det var et ærlig svar!": En analyse av unnvikelsesstrategier i direkteintervju med politikere
(Master thesis, 2011-09-01)Har journalister problemer med å få politikere til å svare på det de spør om? Denne oppgaven analyserer unnvikelsesstrategier i direkteintervju med politikere. Hva skjer i møtet mellom journalist og politiker? Hvem har ... -
K-Means Clustering in Monitoring Facility Reporting of HIV Indicator Data: Case of Kenya
(Journal article; Peer reviewed, 2020)Health management information systems (HMISs) in low- and middle-income countries have been used to collect large amounts of data after years of implementation, especially in support of HIV care services. National-level ... -
Kampen om Ballen - En kvalitativ analyse av fotballrettigheters betydning for TV 2 Sumo
(Master thesis, 2013-05-15)Jeg har i denne oppgaven undersøkt hvilken betydning fotballrettigheter har hatt for TV 2 med tanke på satsingen og utviklingen av TV 2 Sumo i kampen om seere på Internett. Jeg har også belyst mulige sammenhenger mellom ... -
Kampen om bybanen i Bergen: En retorisk analyse av digital aktivisme og protest på Facebook
(Master thesis, 2023-06-02)Facebook-gruppen «Folkeaksjonen nei til bil og bybane over Bryggen» har i Bergen gjort seg gjeldende som en sterk motstander av den foreslåtte bybanetraseen mellom Bergen sentrum og Åsane bydel, som innebærer et spor ... -
Kampen om publikums oppmerksomhet. Om VG, multiplattformpublisering og strategiske beslutninger.
(Doctoral thesis, 2016-12-21)This dissertation concerns the strategies employed by a legacy news organisation for the production of news in difficult economic times. Changes in media consumption and the abundance of available information causes altered ... -
Kan de ikke bare bli enige? En resepsjonsstudie om eksperters troverdighet når de uttaler seg motstridende i media, og hvordan dette henger sammen med tilliten til eksperter generelt.
(Master thesis, 2016-05-18)Eksperter regnes som særlig troverdige kilder. Samtidig hender det rett som det er at eksperter er uenige og uttaler seg motstridende i media. Hva gjør dette med ekspertenes troverdighet og tilliten til dem? Denne ...