Blar i Department of Information Science and Media Studies på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320::Informasjons- og kommunikasjonssystemer: 321"
Viser treff 1-20 av 23
-
Affordances in Mobile Augmented Reality Applications
(Peer reviewed; Journal article, 2014)This paper explores the affordances of augmented reality content in a mobile augmented reality application. A user study was conducted by performing a multi-camera video recording of seven think aloud sessions. The think ... -
AJAX from the users point of view. The development and evaluation of a Rich Internet Application using asynchronous client-server communication
(Master thesis, 2008)This thesis focuses on how the use of asynchronous communication affects users of web applications, speciffically considering the expectations the users have towards the application. Our main hypothesis was: "Ajax influences ... -
The development and evaluation of CrimeSceneAR - An augmented reality application for crime scene investigation and reconstruction.
(Master thesis, 2008-05-26)In a murder case, the key evidence is normally the corpse, which obviously, is removed from the crime scene as soon as possible. This removal can cause difficulties for the investigators, as the corpse is a crucial part ... -
Digital kompetanse hjemme og på skolen: en studie av sammenhenger mellom ungdommers fritidsbruk av digitale medier og deres digitale kompetanse
(Master thesis, 2008-02-15)Hvilke sammenhenger finnes det mellom skoleelevers bruk av digitale medier på fritiden og deres digitale kompetanse? Gjennom en spørreundersøkelse blant 105 niendeklassinger i Bergen har jeg kartlagt hvor ofte elevene ... -
Distribuert programutvikling i et virtuelt miljø, Design og evaluering av en prototype for Scrum i Second Life
(Master thesis, 2009-12-16)Scrum er en metode for å organisere arbeidet til programmeringsteam.Slike team benytter ulike verktøy og møter for å kommunisere og koordinere sittarbeidet. En fremtredende trend er Scrum team som benytter seg av distribuert ... -
Distribuert samarbeidende organisering av musikkmateriale. Design og evaluering av «Collaborative Music Organizer»
(Master thesis, 2008-05-15)Musikken man hører på til daglig er et resultat av samarbeid. I enhver musikkproduksjon har flere aktører medvirket for å skape det kunstneriske sluttproduktet: musikere komponerer og spiller musikken, lydteknikere prosesserer ... -
Et verktøy for visualisering av wiki-ontologier: Enklere utvikling og bedre forståelse av ontologier?
(Master thesis, 2008-06-27)En ontologi er et system innenfor et bestemt fagområde som inneholder termer, spesifikasjon av disse termene og hvordan de henger sammen. Det er en konseptualisering, det vil si en forenklet beskrivelse av den verdenen ... -
From ER to VR: Analysing interaction in a Collaborative Virtual Environment
(Master thesis, 2003) -
Gjennom fokustrengsel. Lærerutdanningen i møte med IKT og nye vurderingsformer
(Doctoral thesis, 2006-12-01)Denne avhandlingen er en beskrivelse og analyse av erfaringene fra et tre-årig helhetlig, IKT-orientert innovasjonsprosjekt i førskole- og allmennlærerutdanningen ved Høgskolen Stord/Haugesund. I et økologisk perspektiv ... -
Identifying Dyscalculia Symptoms Related to Magnocellular Reasoning using Smartphones
(Master thesis, 2016-06-01)This thesis presents a research that has developed and evaluated a software application for smartphones, called MagnoMath. MagnoMath has been developed for assisting diagnosis of dyscalculia, a learning disability in ... -
Interaction with mobile augmented reality: An exploratory study using design research to investigate mobile and handheld augmented reality
(Doctoral thesis, 2015-06-02)Mobile augmented reality (MAR) has matured significantly over the last two decades, from the conceptual idea of an untethered handheld augmented reality experience in the mid-90s, to prototype technological demonstrations ... -
Koordinering og bruk av læringsressurser i et kollaborativt læringsmiljø
(Master thesis, 2003) -
The Personality Module. How Can Personality Affect Agents In a Turn-Based Strategy Game?
(Master thesis, 2008)The computer game industry has grown immensely in the last decade and artificial intelligence is an increasing part of game development. Personality in agents has been studied, but is not widely implemented in computer ... -
RadioWeb. The Design, Development and Formative Evaluation of Web-Based Learning Material for Radiology
(Master thesis, 2003)This dissertation describes the RadioWeb project. The scope of this project was toplan, design, develop and evaluate a prototype for delivering web-based learningmaterial in radiology at the University of Bergen. The ... -
RUP i praksis. Ein studie av kommunikasjon og læringseffektar
(Master thesis, 2003) -
SQuIDS - Development of an Eclipse plug-in for automated detection of software maintainability problems
(Master thesis, 2016-06-01)Software quality can make a large impact on the cost and speed of development, as well as on what functionality can be delivered in time. Techniques, tools and models exist for measuring and improving software quality. ... -
StatFind. A Framework for Preference Based Searching
(Master thesis, 2003)