Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRullestad, Tove
dc.date.accessioned2008-03-12T11:17:09Z
dc.date.available2008-03-12T11:17:09Z
dc.date.issued2007eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/2605
dc.description.abstractThe purpose of this study was to explore employees’ experiences of job-satisfaction and well-being to gain knowledge concerning the factors that influence job satisfaction and well-being. This is a study that used qualitative research interviews to explore job satisfaction and well-being for six employees in an insurance company in Norway. The participants reported a high degree of job satisfaction. The findings suggest that having good colleagues, being able to cope with work-related tasks, achieving good sales results and that work conditions are organized so that employees can work at their best, have a positive influence on the participant’s job satisfaction and well-being. On the other hand, factors that appear to have a negative influence on the participants’ experience of job satisfaction and well-being include increased performance demands, unpredictable leadership, a decline in sales results, injustice, and many changes within a short period, and little variation in the tasks to be performed. In order to increase the level of job satisfaction and well-being it is important to organize so tha employees can achieve goals, increase the degree to which employees influence their job situation, to increase the degree of variation in their tasks and to provide them with challenging enough work. It is also important for employees’ job satisfaction to hva good colleagues and to be fairly treated.en_US
dc.description.abstractHensikt: Studiens hensikt er å undersøke hvilke faktorer som influerer på ansattes trivsel og velvære. Metode: Studien er en eksplorerende studie som bygger på kvalitative intervjuer av seks ansatte i et forsikringsselskap i Norge. Resultater: De ansatte rapporterer en høy grad av trivsel på arbeidsplassen. Faktorer som influerer positivt på de intervjuedes trivsel og velvære er; et godt kollegialt fellesskap, det å mestre arbeidsoppgavene, det å trives med leder, det å oppnå gode salgsresultater samt at det er tilrettelagt for at man kan gjøre en best mulig jobb. Økte krav, for høye mål, uforutsigbarhet i ledelsens forventninger til arbeidstakerne, sviktende salgsresultater, lite variasjon i oppgavene, lav kontroll i arbeidet, urettferdighet og mange endringer på kort tid kan endre jobbtilfredshet i negativ retning. Konklusjon: Ved å tilrettelegge for at arbeidstakerne kan oppnå mål, øke grad av autonomi samt variasjon i arbeidet kan man øke grad av jobbtilfredshet hos ansatte. Det er også avgjørende for arbeidstakeres jobbtilfredshet å ha utfordrende arbeidsoppgaver, å være en del av et godt kollegialt fellesskap og å bli behandlet rettferdig i alle forhold som berører dem som arbeidstakere.no_NO
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectJob Satisfactioneng
dc.subjectMotivationeng
dc.subjectEnthusiasmeng
dc.subjectLong-term healtheng
dc.subjectHealth Promotioneng
dc.subjectWell-beingeng
dc.subjectJob-demand modeleng
dc.titleFaktorer som influerer på ansattes trivsel og velvære - En intervju undersøkelse i et forsikringsselskap -nob
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.rights.holderThe authoreng
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700nob


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel