Show simple item record

dc.contributor.authorPrøysen, Stineeng
dc.date.accessioned2009-07-02T10:54:16Z
dc.date.available2009-07-02T10:54:16Z
dc.date.issued2009-05-14eng
dc.date.submitted2009-05-14eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/3320
dc.description.abstractMany people claim that text messaging is ruining Standard English, and that there will be a decline in literacy because of this new phenomenon with all its abbreviations and deviant spellings. My hypothesis 1 was that students do not keep the language of text messaging separate from Standard English, and that they bring abbreviations and incomplete sentences into their school work. Hypothesis 2 was that students do not know the old and standard abbreviations and that they offer new interpretations of these. Hypothesis 3 was that there is considerable variation in the interpretation of abbreviations that are frequently used in text messaging. I analysed over one hundrer essays from high school students in order to test hypothesis 1, and handed out a questionnaire in order to test hypotheses 2 and 3. All of my hypotheses were corroborated, which means that the text messaging phenomenon is something worth studying in the future.en
dc.description.abstractMange klager på at sms-språket ødelegger standardspråket. Hypotese nr 1 gikk ut på at studenter ikke holdt sms-språket adskilt fra standardspråket som forventes brukt i skolen. Denne ble testet ved hjelp av stiler high school-elever i USA hadde skrevet. Hypotese nr 2 gikk ut på at dagens ungdom ikke forstår de gamle forkortelsene, og istedet tolker disse i lys av elektronisk kommunikasjon. Hypotese nr 3 gikk ut på at forkortelsene som blir brukt i sms-språket blir tolket ulikt av ulike personer, noe som gir grobunn for misforståelser. Hypotese 2 og 3 ble testet av et spørreskjema. Alle hypotesene ble bekreftet av funn fra stilene og spørreskjemaene, hvilket vil si at sms-språket definitivt er et tema som er verdt å studere i fremtiden.no
dc.format.extent486167 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isoengeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectText Messagingeng
dc.subjectSMSeng
dc.subjectInternet languageeng
dc.titleThe Impact of Text Messaging on Standard Englisheng
dc.typeMaster thesiseng
dc.type.degreeMaster i Engelsknob
dc.type.courseENG350eng
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Engelsk språk: 020nob
dc.subject.archivecodeMastergradeng
dc.subject.nus711124eng
dc.type.programMAHF-ENGeng
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.rights.holderThe authoreng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record