Show simple item record

dc.contributor.authorHelgheim, Matiaseng
dc.date.accessioned2011-09-08T08:35:44Z
dc.date.available2011-09-08T08:35:44Z
dc.date.issued2011-05-31eng
dc.date.submitted2011-05-31eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/4996
dc.description.abstractDenne oppgaven tar utgangspunkt i Kritikertoppen-listene for å studere norske musikkanmelderes smak og preferanser. Gjennom statistiske undersøkelser av listene i et tiår presenteres fordelingen av utgivelser i kategorier som kjønn, etnisitet, sjanger og plateselskapstilhørighet. Disse resultatene blir forsøkt kontekstualisert ved å se på musikkritikkens historie og kritikernes posisjon i dag. Norske kritikeres tendens til å foretrekke en viss type utgivelser kobles til den internasjonalt definerende rockejournalistikken som oppstod på 60-tallet og dens kanon.en_US
dc.format.extent479121 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectMusikknob
dc.subjectKjønnnob
dc.subjectKritikknob
dc.subjectJournalistikknob
dc.titleKritikertoppen - En kvantitativ studieeng
dc.typeMaster thesiseng
dc.type.degreeMasternob
dc.type.courseMEVI350eng
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310eng
dc.subject.archivecodeMastergradeng
dc.subject.nus735116eng
dc.type.programMASV-MEVIeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record