Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJenssen, Eirik S.
dc.date.accessioned2012-03-19T12:31:33Z
dc.date.available2012-03-19T12:31:33Z
dc.date.issued2011eng
dc.PublishedSpesialpedagogikk 7, 2011en
dc.identifier.issn0332-8457
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/5727
dc.description.abstractDagens rammeverk for grunnskolen har i stor grad overlatt til praksisfeltet å definere, operasjonalisere og samarbeide om tilpasset opplæring. Denne studien undersøker hvordan en gruppe lærere i grunnskolen forstår og håndterer tilpasset opplæring i sin praksis. Artikkelen belyser ulike sider ved tilpasset opplæring: som overordnet perspektiv, som hverdagspraksis, som relasjon og som samarbeid. Artikkelen konkluderer med at lærerne tolker og håndterer begrepet svært ulikt. Dette kommer blant annet til uttrykk i forhold til organisering av spesialundervisning. Lærerne opplever lite samarbeid om tilpasset opplæring og de gir uttrykk for at den privatpraktiserende lærer fortsatt rår grunnen.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherUtdanningsforbundeteng
dc.relation.ispartof<a href="http://hdl.handle.net/1956/5728" target="blank"> Tilpasset opplæring i norsk skole. Politikeres, skolelederes og læreres handlingsvalg</a>eng
dc.title”Jeg føler jeg har veldig lite ordinær undervisning i den klassen”: hva åtte lærere legger vekt på ved tilpasset opplæringeng
dc.typePeer reviewed
dc.typeJournal article
dc.description.versionpublishedVersion
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.identifier.cristin842227
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260::Organizational psychology: 268eng
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260eng


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel