J-Horror remade: Amerikanske nyinnspillinger av moderne japanske skrekkfilmer
dc.contributor.author | Holsen, Ulrik | eng |
dc.date.accessioned | 2012-09-24T08:41:30Z | |
dc.date.available | 2012-09-24T08:41:30Z | |
dc.date.issued | 2012-05-31 | eng |
dc.date.submitted | 2012-05-31 | eng |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1956/6029 | |
dc.description.abstract | Kvalitativ analyse av to japanske skrekkfilmer og deres respektive amerikanske nyinnspillinger. Oppgaven tar utgangspunkt i adapsjoner og nyinnspillinger, transnasjonalisme og en innføring i viktige elementer i skrekkfilmgenren som teoretisk bakgrunn. Analysen fokuserer på hvordan "transnasjonale" filmprodukter forholder seg til narrative, tematiske og stilistiske konvensjoner og elementer fra de to ulike filmindustriene, og jeg drøfter hvordan man kan anse disse filmene som såkalte hybrider. | en_US |
dc.format.extent | 429585 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.title | J-Horror remade: Amerikanske nyinnspillinger av moderne japanske skrekkfilmer | eng |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | en_US |
dc.description.localcode | MEVI350 | |
dc.description.localcode | MASV-MEVI | |
dc.subject.nus | 735116 | eng |
fs.subjectcode | MEVI350 |