Blar i Faculty of Humanities på emneord "lærebøker"
Viser treff 1-5 av 5
-
Eksisterer det en skjult skjønnlitterær kanon i den norske videregående skolen? En kvalitativ studie av fire norsklæreres bakgrunn for tekstutvalg
(Master thesis, 2021-06-02)Student: Lone Gundersen Veileder: Anders Marcussen Gullestad Tittel: Eksisterer det en skjult skjønnlitterær kanon i den norske videregående skolen? Undertittel: En kvalitativ studie av fire norsklæreres bakgrunn for ... -
En analyse av arbeiderbevegelsens fremstilling i ulike lærebøker fra 1960-tallet og frem til 1990-tallet.
(Master thesis, 2021-10-13)History as a field of study is in an everchanging state where the ways of approaching different themes are practically endless. Historiography has contributed to this understanding of how historians are writing history ... -
Grammar Tasks in a Communicative Perspective: A Study of Three EFL Textbooks
(Master thesis, 2017-12-01)Kommunikativ språklæring fikk fotfeste som nytt paradigme på 1970-tallet, og brakte med seg et større fokus på kommunikasjon og meningsbasert læring. Denne tilnærmingen til språklæring er stadig aktuell. I engelskfaget i ... -
Pragmatic competences in oral textbook tasks
(Master thesis, 2017-06-08)Pragmatic competences can be perceived as awareness of how meaning is context dependent and how to use language accordingly. These competences are a central part of communicative competence, enabling students to engage in ... -
Utvikling av elevers historiebevissthet – en diskusjon av relevante lærebøker
(Master thesis, 2023-05-15)Historiebevissthet – evnen til å se sammenhengen mellom fortid, nåtid og fremtid og klare å plassere seg selv i relasjon til tidsdimensjonene, har i mange år vært en sentral del av norsk og internasjonal historiedidaktikk. ...