Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på emneord "Norsk"
Viser treff 1-4 av 4
-
Addere, subtrahere, revidere eller maltraktere: elevenes revisjonskompetanse brukt i egen tekst
(Master thesis, 2015-05-15)Denne masteravhandlingen bygger på kognitiv skriveforskning og teori. Masterprosjektet antar at elevenes forståelse av skriveoppgavene de skal løse, påvirker deres evne til å se tilbake i teksten etter andre måter å uttrykke ... -
Danning for alle – ein utopi? Yrkesfagnorsk i eit danningsperspektiv
(Master thesis, 2014-05-15)Through working on the master dissertation ‘Bildung For All – A Utopian Concept?’ The Norwegian Subject within Vocational Studies – in a Context of Bildung. I have aimed to achieve a thorough insight into the conditions ... -
Litteraturen og dialogen. Dei mange stemmene i litteraturen, i klasserommet og i verda
(Master thesis, 2009-05-15)Oppgåva handlar om lesing av litterære tekstar som kulturbygging. Empirien, bandopptak og observasjon, er frå elevar og lærar sitt arbeid med folkediktingstekstar på linja for studiespesialisering VG2, vidaregåande skule. ... -
(Multimodale)tekster til besvær - om læreplanens intensjoner og læreres praksis
(Master thesis, 2016-05-13)Temaet for denne undersøkelsen er tekstbegrepet i den reviderte læreplanen i norsk. Gjennom undersøkelsen min søker jeg å finne svar på hvordan norsklærere i ungdomsskolen forholder seg til begrepet tekst i den reviderte ...