Blar i Faculty of Psychology på emneord "læring"
Viser treff 1-6 av 6
-
«Å svømme på dypt vann?»: En kvalitativ studie av traineers opplevelser av læring og læringsprosesser i traineeprogram
(Master thesis, 2017-06-16)The subject of this master’s thesis is trainees’ experiences of being a trainee in two recognized and complex knowledge intensive companies. The main research question is «What characterizes trainee employees’ experiences ... -
Emneansvarlige på UiB og pedagogiske redskaper i endringstid - Barrierer og endringsrom
(Master thesis, 2017-06-24)Higher education in Norway has the last two decades been through major changes, and are still going through changes related to teaching and assessment practice. These changes are inspired by learning theory and research, ... -
En kvalitativ studie av barnehageansatte sin forståelse av relasjonen mellom lek, læring og undervisning i barnehagen
(Master thesis, 2020-06-26)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie med fokus på ulike barnehageansattes oppfatning om egen praksis innenfor lek, læring og undervisning i barnehagen. Formålet med oppgaven er å få innsikt i barnehageansattes ... -
«Hvilke diskurser om kunnskap og læring i praktiske fag i videregående opplæring kan identifiseres i utdanningspolitiske dokumenter?» En dokumentanalyse
(Master thesis, 2016-11-22)This master's thesis is a study of the discourses of knowledge and learning based on policy documents that helped split an education in Norwegian upper secondary schools. The education program Media and Communication (MK) ... -
Lek og læring - en narrativ analyse av et forankret forhold i læreplanene
(Master thesis, 2021-05-28)Dette forskningsprosjektet undersøker hvordan forholdet mellom lek og læring er fremstilt i de tre siste læreplanverkene: L97, LK06 og LK20. Tidligere forskning og evaluering viser til et paradigmeskifte mellom perioden ... -
Respondent ekstinksjon, synaptisk plastisitet og dets sammenheng med temperament
(Master thesis, 2021-12-15)Temperament, særlig ulike former for reaktive temperament, har vist seg å være en faktor som påvirker fryktbetinging hos dyr, og er en sårbarhetsfaktor for utvikling og vedlikehold av angst- og tilpasningsforstyrrelser. ...