Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBørhaug, Kjetil
dc.date.accessioned2024-05-02T11:24:41Z
dc.date.available2024-05-02T11:24:41Z
dc.date.created2023-01-10T21:24:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2000-9879
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3128799
dc.description.abstractDen sosialpsykologiske tendensen i faget står i kontrast til at tradisjonelle samfunnskunnskapstema svekkes, og knapt er til stede lenger, selv om verdensutviklingen gjør det viktigere enn noen gang at elevene forstår hva sikkerthetspolitikk egentlig er. Eller hva internasjonalt samarbeid og konflikt er. Hva er økonomisk utvikling og integrasjon? Hvordan kan små land som de nordiske få til en økonomisk utvikling og arbeid til alle i en verden med frihandel og internasjonal arbeidsdeling, hva vil det si når renter går opp, valutakurser endres og arbeidsplasser flyttes til utlandet? Det er, trolig i alle nordiske land, behov for en realitetsorientering av samfunnskunnskapen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleKommentarer til Samfundsfag i Danmark fra et norsk perspektiven_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin2104551
dc.source.journalNordidactica - Journal of Humanities and Social Science Educationen_US
dc.source.pagenumber60-65en_US
dc.identifier.citationNordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2023, 1, 60-65.en_US
dc.source.volume1en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel