Blar i Department of Education på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 1-20 av 131
-
"Alle burde hatt ein forskarskule". Ein kvalitativ studie av tidlegare stipendiatar sine erfaringar med forskarskulen NAFOL
(Master thesis, 2017)National research schools are defined as one strategy to increase the quality of the doctoral education in Norway, by offering an enhanced professional environment for PhD students in selected research domains. In this ... -
Alternativ Kroppsøving i den vidaregåande skulen. Ein kvalitativ studie av elevane sine erfaringar med motivasjon i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2015-05-13)My own experience, statistics and research findings suggest that many pupils struggle with motivation in Physical Education (PE). Alternative PE is a training offer that is created with the purpose of getting more pupils ... -
«Å lede til utvikling». En kvalitativ studie av muligheten mellomledere i ungdomsskolen har til å drive pedagogisk utviklingsarbeid.
(Master thesis, 2017-06-24)Summary Objective: In recent years, middle-level leaders have been assigned a new role in the Norwegian educational system. In the school’s hierarchy, this new role is situated between the teachers and the principal. This ... -
«Å svømme på dypt vann?»: En kvalitativ studie av traineers opplevelser av læring og læringsprosesser i traineeprogram
(Master thesis, 2017-06-16)The subject of this master’s thesis is trainees’ experiences of being a trainee in two recognized and complex knowledge intensive companies. The main research question is «What characterizes trainee employees’ experiences ... -
Barn og barndom i skolens sanger
(Master thesis, 2014-05-20)Our understanding of children and childhood seems to have undergone a change in recent years in relation to previous times. Statements such as “children mature more rapidly these days” or “childhood is on the verge of ... -
Barnehagestyreren på stram line - En studie av kompetansekrav til barnehagestyrere
(Master thesis, 2011-05-16)The aim of the study is to investigate the relationship between the requirements for kindergarden skills and the real expertise of these leaders. The study has a qualitative design. From a hermeneutical approach I conducted ... -
Barnets stemme hjemme. Om barneskolebarns deltagelse hjemme sett fra barns synsvinkel
(Master thesis, 2008-06-30)Implementeringen av Barnekonvensjonen i norsk lovverk i 2003 har aktualisert ulike tema knyttet til barns rettigheter. Barns deltagelse er et barnepolitisk satsingsområde, og Norge skal være ledende i Europa på dette ... -
Bedre skolestart med skolestartskjema? En kvalitativ studie av skolestartskjema som overgangspraksis
(Master thesis, 2018-06-27)The theme of this master’s thesis is kindergarten teachers, school teachers and SFO leaders' experiences with information transfer in the transition between kindergarten and school. The problem is as follows: What characterizes ... -
"Ble vekket av han andre som sa eg ikkje måtte sove på jobb" - en etnografisk undersøkelse om læring av sosiale normer i skole og bedrift i lys av Mesterlære og Konsekvenspedagogikk.
(Master thesis, 2008)Ungdom blir ofte overrasket over arbeidslivets krav når de kommer ut i jobb. En økende brukav praksisutplasseringer fra skolenes side er et tiltak man mener gjør yrkesforberedelsenbedre.I oppgaven undersøker jeg problemet ... -
"Da vet du at det er de jentene, liksom". Læring og identitetsutvikling i spenningsfeltet mellom majoritetsfelleskapet og minoritetsfellesskapet
(Master thesis, 2003)Fra sammendrag: Denne oppgaven er en kvalitativ studie av en flerkulturell klasse med hovedfokuset på en jentegruppe bestående av fire pakistanske jenter og deres opplevelser av skolen som læringsarena med utgangspunkt i ... -
"Der skoen trykker"
(Master thesis, 2013-11-14)Learning objectives are used by businesses and organisations in order to reach strategic and overarching goals. Traditionally it is believed that training and education in general will benefit the business. The fundamental ... -
"Diabetikar i ein skulekvardag - elevperspektiv"
(Master thesis, 2014-05-15)This study deals with young diabetics and their perspective on their schooldays. While surveying the theme, which was done before I started work on my study, I found that this point of view was a little researched area in ... -
Diagnostisk vurderingspraksis i matematikk
(Master thesis, 2014-11-11)In 2004, a report from OECD concluded that Norwegian schools lacked information about the progress of the students, and furthermore did not have sufficient tools for identifying students who needed extra support. After ... -
Diskurser om barn i Rammeplanene for barnehager: 1996,2006 og 2017.
(Master thesis, 2017-06-15)The main theme of this assignment is how the view of children is in “the Norwegian framework plans for the content and tasks of kindergartens” from 1996, 2006 and 2017. The problem statement of the assignment is as follows: ... -
"Eg hadde ikkje lyst å høre mer". Stengsler ved det teoretiske kunnskapsidealet. Vilkår for tilpassing, læring og danning.
(Master thesis, 2008)Med bakgrunn i eigen, og kunnskap om andre elevars ineffektive læring i det obligatoriske utdanningsløpet, spør eg korvidt dei såkalla "allmennfaga" greier å imøtekome evnene og føresetnadene til elevane, utdanne dei til ... -
Eit lærarperspektiv på elevmedverknad og relasjonar i norskfaget på Vg3
(Master thesis, 2015-05-15)The topic of this Master's thesis is student participation in assessment in the Subject Norwegian for 3rd Year of continuing education" (13th grade). Specifically, how 3rd year norwegian-teachers understand the term student ... -
Elektronisk lesetrening - vedundermiddel eller tidstjuv? Om trening av augekoordinasjon for å auke lesefart og elevar sine haldningar til lesing
(Master thesis, 2014-05-14)Summary The reading skills for pupils in the Norwegian School have been set under a strong focus. This is a result of participation in several international investigations which intend to make a survey of the pupils reading ... -
Elevmedverknad, læring og motivasjon. Ei kvalitativ studie av korleis lærarar i ungdomsskulen praktiserer elevmedverknad i undervisningssamanheng
(Master thesis, 2014-11-17)Student participation is authorized both in the Education Act and in other documents from Norwegian school authorities. Students should participate in both planning and implementation of learning activities, as well as ... -
Elevrepresentasjon i formelle utvalg i skolen - Reell eller symbolsk medvirkning
(Master thesis, 2013-05-14)The Education Act and the UN Convention on the Rights of the Child states that children and young people are entitled to participation in school. Pupils' opinions about teaching and the social environment should be heard ... -
Elevsamtalen. Fører elevsamtalen til økt elevinnflytelse?
(Master thesis, 2004)Samtaler i skolen representer ikke noe nytt i norsk skole. Samtalene har tidligere i mindre grad vært satt i system, slik sett representerer den systematiske elevsamtalen noe nytt i dagens skole. Elevsamtalen bør fungere ...