Arabisk-norsk kontrastiv grammatikk. Er det læringsfremmende å drive kontrastiv grammatikkundervisning for arabisktalende norskinnlærere med lite skolebakgrunn ved hjelp av skriftlig, tospråklig materiell?
dc.contributor.author | Gjuvsland, Guro | |
dc.date.accessioned | 2017-02-14T09:57:48Z | |
dc.date.available | 2017-02-14T09:57:48Z | |
dc.date.issued | 2016-11-21 | |
dc.date.submitted | 2016-11-21 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/15538 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven belyser jeg ulike aspekter ved grammatikkundervisning for arabisktalende norskinnlærere med lite skolebakgrunn. Utgangspunktet for oppgaven er et kontrastivt undervisningsopplegg i grammatikk som vi laget og brukte i norskopplæringen hvor jeg underviser, og jeg stiller spørsmålet om dette undervisningsopplegget fremmer læring hos deltakerne. | en_US |
dc.format.extent | 1519621 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.title | Arabisk-norsk kontrastiv grammatikk. Er det læringsfremmende å drive kontrastiv grammatikkundervisning for arabisktalende norskinnlærere med lite skolebakgrunn ved hjelp av skriftlig, tospråklig materiell? | eng |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | eng |
dc.description.degree | Master i Arabisk | |
dc.description.localcode | MAHF-ARAB | |
dc.description.localcode | ARA350 | |
dc.subject.nus | 711312 | eng |
fs.subjectcode | ARA350 |