Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 23-42 av 146
-
Det klassiske seminar - en akademisk proteus? Forskningsseminaret ved klassisk seksjon som moderne veiledningsarena
(UPED-skrift nr. ?/2008, Working paper, 2008)Klassisk filologi er et av de eldste fagene ved norske universiteter. Faget har utviklet seg innenfor en tysk fagtradisjon der lingvistisk kompetanse har vært alfa og omega. Skriftlig produksjon har først kommet langt ut ... -
Developing Online Teaching and Learning – Design, Execution, and Evaluation of a Module Based Course in Carbon Capture, Storage and Utilization
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Development of a new course on analysis methods in cognitive neuroscience using problem-based learning
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Digital gjennomføring av TBL
(UPED-skrift;, Working paper, 2020)I denne oppgaven vil jeg skrive om erfaringer som ble gjort i forbindelse med at undervisningen ble digitalisert under koronaepidemien, nærmere bestemt at team based learning (TBL) øktene ble gjennomført ved bruk av zoom. ... -
Digitalisering av praktiske demonstrasjoner i grunnleggende ferdighetskurs for masterstudenter i odontologi
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Distribution of responsibility in postgraduate supervision as seen from both sides: a questionnaire-based study
(UPED-skrift nr. ?/2008, Working paper, 2008)We present a questionnaire-base study of responsibility in postgraduate supervision as viewed from two opposite sides: students and supervisors at the Institute of Physics and Technology, UiB. The study had a two-fold ... -
Dramatisk undervisning i høyere utdanning: Modulen ”Øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk ved Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Denne artikkelen presenterer modulen ”øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk, ved Universitetet i Bergen, Norge. Modulen hadde som mål å trene studentenes veiledningsferdigheter samt forbedre gruppeinteraksjonen. ... -
En refleksiv modell for mastergradsveiledning
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Three ideal categorizing models for tutoring master students have been proposed by Dysthe et al.: the teaching model, the apprentice model and the partner model. Based on a comparative study of master thesis tutoring at ... -
Endring av undervisning fra tradisjonell forelesning til undervisning med aktivt deltagende studenter.
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Er informasjon til pasientene god nok ved klinikk for spesialutdannelse i kveveortopedi?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Marit Midtbø (Det odontologiske fakultet) utdanner spesialister i kjeveortopedi, og drøfter i sin tekst om informasjonen om behandlingen mellom spesialistkandidat og pasient fungerer tilfredsstillende - med utgangspunkt i ... -
Erfaring fra bruk av mappevurdering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Ragnar Nortvedt (Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet) beskriver gjennomføringen og drøfter erfaringene fra bruk av mappeevaluering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer, et emne med bare 5 studenter. ... -
Erfaringer fra endring av undervisningsopplegg og vurderingsmetode i Nutr120 – Analysemetoder i ernæring
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Erfaringer med gruppeveiledning av mastergradsstudenter ved Institutt for biologi
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)I dette prosjektet ble det gjennomført gruppeveiledning av mastergradsstudenter i fiskeribiologi ved BIO. Artikkelen omtaler og drøfter erfaringene fra gruppeveiledningen. -
Erfaringer med vanlige problemer i veiledning Dialog etter modell av et rollespill
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005) -
Essay om utforming av informasjonsskranker og undervisningsrom for et norsk fagbibliotek med fokus på det fysiske læringsrommet
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Etablering av mastergradsstudium i Molekylærmedisin ved Medisinsk fakultet, Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Pål Rasmus Njøstad (Det medisinske fakultet) tar for seg etableringen av et mastergradsstudium i molekylærmedisin ved Det medisinsk fakultet som et tredje program innen mastergraden i humanbiologiske fag. Han beskriver ... -
Evaluation of traditional versus case-based lecture satisfaction and learning outcomes in a Pediatrics course
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Evaluering av nettbasert læringsportal ved Det Psykologiske Fakultet –Profesjonsstudiet, 3. semester.
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)LMS er en forkortelse for ”learning management system” og blir anvendt om systemer som administrerer nettbaserte undervisningstjenester for studenter, lærere og administratorer. Det Psykologiske Fakultet ved Universitetet ... -
Evaluering av studenters journalopptak og undersøkelse av barn ved innleggelse i barneavdeling
(UPED-skrift nr. ?/2006, Working paper, 2006)Hensikten med en pilotstudie som vi har gjort, var å utprøve en metode for å evaluere studentene i selve undersøkelsessituasjonen ved journalopptak. Vi ønsket å få fram ulike sider ved studentenes evne til å oppnå god ... -
Examen philosophicum – fra et historisk til et tematisk studium
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Lars Svendsen har skrevet ny lærebok for Examen philosophicum (spesielt tilpasset alfakurset på HF ved UiB) og redegjør for valget om å skrive boken med stoffet organisert tematisk heller enn som en historisk fortelling ...